خلق شمال و شرق سوریه برای رهبر خلق کورد به میادین آمدند

در چندین شهر شمال و شرق سوریه خلق علیه انزوا به میادین آمدند.

پس از وقوع زمین لرزه‌ی ترکیه، خلق شمال و شرق سوریه برای دریافت اطلاعات درباره‌ی‌ وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به میادین آمدند.

دیروز در شهرهای قامیشلو و‌ دِرک راهپیمایی گسترده برگزار شد و امروز در مابقی مناطق شمال و شرق سوریه راهپیمایی و تجمعاتی برگزار شد.

ساکنین منطقه‌ی چلاغا در کانتون قامیشلو با شرکت ساکنین منطقه و شهرک‌های اطراف و اعضای سازمان‌های مدنی و مجلس و نمایندگان کنگره ستار و جنبش جوانان انقلابی سوریه و اتحاد زنان جوان راهپیمایی کردند.

این راهپیمایی در میدان زن آزاد در غرب این منطقه آغاز شد. در راهپیمایی شعار «زنده باد رهبر آپو» سرداده شد. تصاویر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پلاکاردهایی که بر روی آن نوشته شده بود: «می‌خواهیم هرچه سریع‌تر وکلا از امرالی بازدید نمایند» بالا برده شده بود.

راهپیمایی در چهاراه شهید معصوم به تجمع تغییر کرد. ریاست مشترک مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌د‌ک) در منطقه‌ی چلاغا، عبدالسلام عباس سخنرانی کرد.

عباس به جنایات دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و سکوت سازمان‌های حقوقی را محکوم کرد، درخواست کرد هرچه سریع‌تر خانواده و وکلا به ملاقات وی بروند.

همچنین ساکنین منطقه‌ی تل حمیس واقع در کانتون قامیشلو راهپیمایی انجام دادند و شعار «مرگ بر اردوغان» و « با جان و دل با تو هستیم ای اوجالان» را سردادند.

در این راهپیمایی، مدیر مجلس پ‌ی‌د در تل حمیس، حمادی ال حَویان‌، از جوامع خواست تا در برابر سیاست و توطئه‌های دولت ترکیه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و خلق‌های منطقه متحد شوند.

همچنین مدیر کنگره ستار تل حمیس، افرا عباس، انزوای شدید علیه رهبر خلق کورد و سکوت بین‌المللی را محکوم کرد و اعلام نمود، خلق‌ها به اندیشه و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باور دارند، تا تضمین آزادی جسمانی رهبر به مبارزه ادامه می‌دهیم.

در این راهپیمایی، زیاد بتران، درباره‌ی‌ اهمیت آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای خلق‌های خاورمیانه سخن گفت و اعلام کرد، حکومت ترکیه نمی‌تواند خلق را از اندیشه و فلسفه‌ی رهبر اوجالان دور نماید.

ریاست مشترک مجلس خانواده‌ی شهدای تل حمیس، احمد العباوی از ساکنین منطقه خواست، علیه سیاست‌های دولت ترکیه تا پایان دادن به هژمونی این دولت و تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در منطقه‌ی تل کوچر همان کانتون راهپیمایی برگزار شد. این راهپیمایی در بازار منطقه به تجمع تغییر یافت و ریاست مشترک شهرداری خلق تل کوچر، علی عبید‌ سخنرانی کرد. همچنین از سازمان‌های حقوق بشری خواست تا به مسئولیت خود دربرابر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان عمل نمایند.

عضو کنگره ستار، امل جیلود‌، اعلام نمود تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مبارزه ادامه خواهند داد.

منبج

ابتکار عمل خلق برای آزادی عبدالله اوجالان در منبج، طی بیانیه‌ای از افکار عمومی جهان خواست وارد عمل شده و دولت ترکیه را وادار به افشای وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و پاسخگویی به خواسته‌های خلق کنند.

این بیانیه در ورزشگاه چهارم آوریل با حضور اعضای ابتکار عمل و اعضای اداره‌ی مدنی دمکراتیک منبج و حومه‌ی آن و بزرگان و ریش سفیدان قبایل و عشیره‌ها اعلام شد و توسط زکریا الحسن عضو ابتکار عمل قرائت شد.