خلق‌های روژآوا در صفوف مقاومت قرار دارند

خلق‌های شمال و شرق سوریه همواره در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه ایستاده، مقاومت کرده و می‌جنگند.

دولت اشغالگر ترکیه از پنجم اکتبر به منابع انرژی، موسسات خدماتی و زیرساخت‌های شمال و شرق سوریه حمله کرده است. ساکنان محلی در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) اظهار داشتند که دولت ترکیه نمی‌تواند به هدف خود دست یابد و از سرزمین و زادگاه خود دفاع خواهند کرد.

ما همیشه به جلو خواهیم رفت

بیتریس بارسون بشیروم، شهروند سوری و پدر یک شهید، گفت: «انقلاب روژاوا انقلاب شهداست. بنابراین هر چقدر هم که حمله سنگین باشد، نمی‌تواند اراده ما را در هم بشکند، توقع نداشته باشند. که ما سرزمین خود را ترک کرده و فرار کنیم. مادر و پدر ما، پدربزرگ ما، مادربزرگ‌های ما در این سرزمین به دنیا آمدند، بزرگ شدند و مردند. ما گذشته خود را پشت سر نمی‌گذاریم و نمی‌رویم. زیرا ما اراده، فلسفه، مبارزه، زبان، هویت و خاک آزاد داریم. این فرصت‌ها را شهدا ایجاد کردند. هم‌زیستی خلق‌ها در خاک ما ایجاد شد و مردم سوریه نیز در این هم‌زیستی جایگاهی داشتند. تا پیروز نشویم قدمی به عقب برنخواهیم داشت، قدم‌های ما همیشه رو به جلو خواهد بود.»

این یک حمله عمومی به مردم است

بیتریس بارسون بشیروم با بیان اینکه نه تنها به عنوان مردم سوریه، بلکه به عنوان مردم کورد، عرب، ترکمن، چرکس و آشوری در مقابل حملات دولت ترکیه ایستادگی خواهند کرد، گفت: «دولت ترکیه با حملات خود، خون مردم ما را می‌ریزد و مردم را می‌کشد. حملات به شمال و شرق سوریه فقط علیه خلق کورد نیست، یک حمله عمومی علیه همه ی خلق‌ها است.»

به سکوت در برابر خشونت و ظلم پایان دهید

بیتریس بارسون بشیروم با بیان اینکه در مبارزه پیروز خواهند شد، در پایان سخنان خود از نهادهای بین‌المللی خواست: «در برابر حملات دولت فاشیست ترکیه که سعی دارد با قتل‌عام مردم، موجودیت خود را تضمین کند، سکوت نکنید. مردم روژاوا متحد هستند و نماینده حقیقت هستند. چگونه می‌توان از حقوق مردم دفاع کرد، در مقابل ظلم و ستم این مردمان نباید سکوت کنید و زمانی که مردم روژاوا تحت ظلم قرار گرفته‌اند ، نباید سکوت کنید».

آنها می‌خواهند با اشغالگری، منطقه را یک نوع کنند

کوهر خواجادوریان از مردم ارمنی، با اعلام اینکه این حمله فقط به مردم کورد نیست، گفت: «حمله به خلق‌ها ، مذاهب و اعتقادات شمال و شرق سوریه است و در عین حال حمله به پروژه خودمدیریتی دموکراتیک سوریه است که از شوونیسم دولت ترکیه حمایت نمی‌کند.»

کوهر خواجادوریان بیمارستان‌ها ، ایستگاه‌های آب، نیروگاه‌ها و منابع انرژی را محل معیشت مردم دانست و اظهار داشت: «فاشیسم دولت ترکیه با تفکر یک زبان، یک کشور، یک هویت، یک پرچم سعی در کنترل کامل منطقه دارد».

کوهر خواجادوریان با بیان اینکه هیچ گاه قتل‌عام دولت ترکیه علیه ارامنه را فراموش نمی‌کند، گفت: «دولت ترکیه ارامنه را در قره‌باغ می‌کشد و می‌خواهد در روژاوا نیز نسل‌کشی کند و به دنبال رویاهای عثمانی‌ها است.»

دولت ترکیه با خون مردم به موجودیت خود ادامه می‌دهد

عید ابراهیم از کوردهای روژاوا نیز با بیان اینکه دولت ترکیه بلافاصله به مناطق غیرنظامی حمله می‌کند، گفت: «حمله به غیرنظامیان اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد. کسانی که ترور داعش را نابود کردند، مردم روژاوا و مبارزات آزادی کوردها بود. دولت ترکیه یک دولت فاشیستی است. با خون مردم به موجودیت خود ادامه می‌دهد. نمی‌تواند در مقابل دستاوردهای مردم بایستد و علیه مردم قتل‌عام می‌کند ».

تحمل امنیت و آرامش منطقه را ندارد

عید ابراهیم با بیان اینکه حملات وحشیانه ارتش ترکیه نقض قوانین بین‌المللی است، ادامه داد: «در سایه‌ی خون شهدای قهرمان شمال و شرق سوریه و پارادایم ملت دموکراتیک، به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌ایم. با این دستاوردها ما این شانس را پیدا کردیم که با هم زندگی کنیم. با این دستاوردهای دموکراتیک که در میانه جنگ و بحران ایجاد شدند، صلح و امنیت در منطقه ایجاد شد. صلح و امنیت که با هزینه‌های گزاف در منطقه ایجاد شد، هرگز به نفع دولت ترکیه نبود و نمی‌تواند آن را تحمل کند. این کشور در سال ۲۰۱۸ با حملات روزانه شروع به حمله به خاک ما کرد. لذا از همان ابتدا سعی کرد نقشه‌های پلید خود را در منطقه اجرا کند، به همین دلیل به ده‌ها کودک ما حمله می‌کند و  آنها را می‌کشد.»

عزم راسخ در مورد مقاومت

عید ابراهیم با بیان اینکه مردم روی پای خود ایستاده‌اند ، مقاومت و مبارزه می‌کنند، گفت: «مردم ما همیشه به شهدای خود، فلسفه رهبر آپو و نیروهای دفاعی خود وفادار بوده‌اند و همیشه به آنها وفادار خواهند بود. مردم ما هرگز دست از مبارزه برنداشتند، با دلسوزی شهدا و رهبر آپو، با اصرار بر مقاومت، به راه خود ادامه می‌دهند. مردم ما قطعاً دولت ترکیه را در راه آزادی شکست خواهند داد.»