خشم اهالی شمال و شرق سوریه برضد حملات اشغالگرانه افزایش یافته است

خشم اهالی شمال و شرق سوریه برضد حملات دولت اشغالگر ترکیه برضد منطقه را محکوم کردند.

واکنش‌ها علیه حملات اشغالگرانه ترکیه افزایش می‌یابد

مقامات دولت اشغالگر ترکیه با نزدیک شدن به انتخابات شهرداری‌ها که مورخ ۱۱ ژوئن انجام خواهد شد،‌ تهدید و حملات خود را علیه منطقه افزایش داده است.

دولت ترکیه دیروز با پهپادهای مسلح به کانتون جزیره حمله کرد. بر اثر این حمله ۴ مبارز نیروهای سوریه دمکراتیک ‌(ق‌س‌د) شهید و ۱۲ غیرنظامی نیز مجروح شدند.

در مقابل این حملات و تهدیدها، خشم خلق افزایش یافته بصورتی که مجلس کل محله‌های شیخ‌مقصود و اشرفیه در حلب، مجلس خودمدیریتی رقا، کنفدراسیون نهادهای جامعه دمکراتیک در کانتون رقا، ابتکارعمل خلق در شهر عامود و مجلس خودمدیریتی کانتون عفرین و شهبا،‌ یک بیانیه مشترک دادند.

در این بیانیه حملات دولت اشغالگر ترکیه برضد منطقه محکوم شده است. همچنین خلق منطقه فراخوانده شدند برای اینکه از دستاوردهای شهدا محافظت صورت بگیرد از نیروهای نظامی حمایت کنند.

در این بیانیه اشاره شده است که دولت ترکیه با این حملات می‌‌خواهد پروسه انتخابات را با مانع روبرو کند که در منطقه و عرصه سیاسی امری توسعه یافته است و چیزی نمانده که خودمدیریتی دمکراتیک از سوی عرصه بین‌الملل نیز به رسمیت شناخته شود.

در این بیانه سازمان‌ها و هیئت‌های جهانی در ارتباط با حقوق بشر فراخوانده شدند که به وظایف انسانی خود عمل کنند و حملات دولت اشغالگر ترکیه برضد کارکنان عرصه‌های انسانی و خدماتی را متوقف کنند.‌»