خودمدیریتی روژآوا: دولت ترکیه درصدد ممانعت از نابودی داعش است

خودمدیریتی دموکراتیک اقلیم جزیر در روژآوای کوردستان ضمن محکومیت حملات اشغالگرانه دولت ترکیه، اعلام کرد که دولت ترکیه درصدد ممانعت از نابودی داعش است.

خودمدیریتی دموکراتیک اقلیم جزیر در روژآوای کوردستان طی بیانیه‌ای حملات دولت اشغالگر ترکیه به این منطقه را محکوم کرد.

در بیانیه مذکور آمده: «دولت اشغالگر ترکیه صبح دیروز یکبار دیگر با پهباد مسلح به یک مرکز خدمات‌رسانی در مرکز شهر رمیلان حمله کرد و ۲ خودرو را نیز در قامشلو هدف قرار داد که در پی آن ۲ شهروند شهید و ۵ نفر دیگر مجروح شدند.»

خودمدیریتی اقلیم جزیر در بیانیه‌اش به اهداف حملات دولت اشغالگر ترکیه اشاره نموده و چنین گفته است: «هدف دولت ترکیه برهم زدن امنیت منطقه و ممانعت از نابودسازی داعش است، مخصوصا پس از عملیات‌های موفقیت‌آمیز نیروهای ق‌س‌د و مبارزات ضد تروریستی با همکاری ائتلاف بین‌المللی، هدف دولت ترکیه ممانعت از نابودی داعش و دستگیری رهبران تبهکار آن است.»

خودمدیریتی اقلیم جزیر حملات به مراکز خدماتی و زیرساخت‌های منطقه را جنایت جنگی عنوان کرد و هدف از آن را تخریب اقدامات و تلاش‌های ادارات منطقه برای جلوگیری از خدمت به مردم دانست.

نیز به خانواده و بستگان شهدای این حملات تسلیت گفت و برای مجروحین این حملات آرزوی بهبودی کرد. همچنین سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات را محکوم نمود و خواستار اتخاذ موضع از طرف آنان شد.

خودمدیریتی اقلیم جزیر در پایان اعلام کرد که با وجود این حملات؛ تلاش‌ها برای حفظ دستاوردهای تاکنونی و توسعه پروژه‌ی دموکراتیک و نیز برای پایان‌دادن به اشغالگری و تروریسم ادامه دارد. نیز از خلق‌های منطقه خواست تا متحدتر شوند و برای حفظ دستاوردها، به مقاومتشان ادامه دهند.