خیمه‌ تسلیت برای اکین آمانوس گریلای یژا-استار برپا شد

خیمه تسلیت برای گریلای یژا-استار شهید اکین آمانوس در حسکه برپا شد.

مراسم گرامیداشت شهدا

گریلای یژا-استار اکین آمانوس (چنار احمد) در ۱۳ جولای در کوه گابار در مقاومت در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به شهادت رسید.

مجلس خانواده‌های شهدای حسکه در محله تلایا در مقابل منزل شهید چنار خیمه‌ای برای عرض تسلیت برپا کردند و در همین راستا مراسم بزرگداشتی برگزار شد.

نجاح حواس به نمایندگی از مجلس خانواده شهدا سخنرانی کرد. نجاح در سخنان خود با گرامیداشتن یاد شهدای آزادی، در مورد حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به مناطق حفاظتی مدیا گفت: «هیچکس نمی‌تواند اراده گریلاها را بشکند، اراده گریلا که از اندیشه‌های رهبر آپو سرچشمه گرفته است از همه سلاح‌های مدرن قدرتمندتر است.»

اوینار دنیز یکی از فرماندهان ی‌پ‌ژ هم با توجه به حملات ارتش متجاوز ترکیه به شمال و شرق سوریه و مناطق حفاظتی مدیا، وعده داد که از خط شهدا پیروی کنند.

خواهر شهید اکین، هَبون احمد به وصیت خواهرش لباس گریلایی پوشید و قول داد راه او را برای رسیدن به آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دهد.

پس از پایان سخنان، گواهی شهادت شهید اکین آمانوس قرائت و به خانواده وی تحویل داده شد. این مراسم با سردادن شعار «شهدا نمی‌میرند» به پایان رسید.