کمیته اطفای حریق در منطقه فرات تشکیل شد

هیئت محلی و محیط زیستی در منطقه فرات، “کمیته اطفای حریق” را برای جلوگیری از سوختن مزارع کشاورزی ایجاد کرده است و از همگان درخواست کرد که از محصولات محافظت کنند.

مانند هر سال در منطقه فرات گندم، جو، برنج و زیره کاشته شده است و فصل برداشت محصول نزدیک است. این در حالی است که هر ساله قبل از فصل برداشت، دولت اشغال‌گر ترکیه با توپ‌باران محصولات کشاورزی را به آتش می‌کشد. هیئت محلی و محیط زیستی در منطقه فرات، “کمیته اطفای حریق” را برای جلوگیری از سوختن مزارع کشاورزی ایجاد کرده است، در رابطه با این موضوع، حاجی احمد، رئیس مشترک کمیته‌ی شهرداری‌ها در کانتون کوبانی، با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کرد.

“۱۶ کمیته‌ی اطفاع حریق تشکیل شده است”

حاجی احمد با بیان این‌که ۱۶ کمیته‌ی اطفاع حریق برای حفاظت از محصولات کشاورزی ایجاد کرده‌اند، گفت: “تمامی تجهیزات لازم برای جلوگیری از آتش سوزی در مزارع کشاورزی و راه‌های جلوگیری از این وضعیت آماده شده است. این اقدام تنها محدود به محصولات کشاورزی در مرکز شهر نیست، بلکه روستاها و شهرها را نیز در بر می‌گیرد، این کمیته‌ها اللخصوص از شهرک‌های رمله و قادری و چلبی و قینه تا کوبانی پخش می‌شوند”.

احمد همچنین با بیان این‌که نه تنها کمیته‌ی اطفاع حریق، بلکه به تمام کمون‌ها و جوامع از وضعیت اضطراری اطلاع رسانی شده است، اعلام کرد، هم کمیته و هم جامعه آمادگی کامل را برای نظارت بر مزارع و جلوگیری از آتش سوزی در محصولات را دارند. وی همچنین گفت: کشاورزانی که تراکتور دارند در هر شرایط اضطراری کمک خواهند کرد.

احمد گفت: دولت اشغال‌گر ترکیه هر ساله مزارع کشاورزی خلق را به آتش می‌کشد، گفت: “دولت اشغال‌گر ترکیه با توپ‌باران محصولات کشاورزی شهروندان را به آتش می‌کشد. از طرفی، دروازه‌ها را می‌بندند و منطقه را محاصره می‌کنند و از طرف دیگر به دست‌رنج جامعه حمله می‌کنند و از هر طرف سعی می‌کنند خلق ما را اذیت کنند. این کار‌ها به ویژه در روستاهای مرزی انجام می‌شود. امسال برای اطفای حریق در همه جا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌ایم، خط تلفنی برای هشدار آتش نشانان ایجاد شده است”.

در پایان سخنانش، احمد از خلق منطقه خواست تا با این کمیته همکاری کرده و به محصولات کشاورزی خود رسیدگی کنند.