کمیته‌ی شلر جنایت تجاوز بە یک کودک در عفرین اشغالی را محکوم کرد

کمیته‌ی شلر جنایت تجاوز بە یک کودک ۱۳ ساله توسط تبهکاران وابسته به دولت ترکیه را محکوم کرد، به افزایش جنایت علیه کودکان به سبب عدم نقش سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری اشاره کرد.

تبهکاران ”الحمزات” وابسته به اشغال‌گر ترکیه به کودکی ۱۳ ساله‌ در روستای جوقه‌ در عفرین اشغالی تجاوز کردند. کمیته‌ی شلر که در رابطه با حقوق کودکان کار می‌کند، امروز طی اطلاعیه‌ای این جنایت را محکوم کرد، این اطلاعیه در پارک شهر قامیشلو از سوی عضو این کمیته، جولیا‌ خلو قرائت شد.

جولیا با اشاره به این‌که، هر روز اطلاعیه علیه جنایات تبهکاران وابسته به ترکیه‌ی اشغال‌گر منتشر می‌شود، اما هیچ تغییری رخ نداده است.

براساس اطلاعیه، جنایت و تخطی‌ها علیه کودکان در مناطق اشغالی روز به روز افزایش می‌یابند‌ و کودکان با قتل و نسل‌کشی روبرو می‌شوند.

این کمیته در اطلاعیه‌اش، به آخرین مورد جنایت تجاوز به کودک ۱۳ ساله اشاره کرده و کفته است: “این اولین مورد نیست، هر روز دوباره می‌شود، به دلیل نبود رسانه در مناطق اشغالی چندین مورد تخطی و نقض علیه کودکان در این مناطق رخ می‌دهند، هرچند روزانه کمیته‌های بین‌المللی برای زیر نظر قرار دادن و دفاع از حقوق بشر ایجاد می‌شود، اما هیچ نتیجه‌ی خاصی در بر نداشته است”.

همچنین کمیته شار با انتقاد از سازمان‌های حقوق بشر گفت: “لازم است سازمان‌های حقوق بشر سکوت خود را بشکنند و در برابر تجاوز و به قتل رساندن کودکان موضع بگیرند”.