کمیته‌ی سلامتی منبج در رابطه با عبدالله اوجالان درخواستی را صادر کرد

کمیته‌ی سلامتی منبج طی کنفرانسی مطبوعاتی از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و اتحادیه‌ی اروپا و کمیته‌ی صلیب سرخ جهانی در خواست کرد تا از آرمان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت نمایند.

کمیته‌ی سلامتی منبج و روستاهای اطراف آن در مقابل بیمارستان فرات، کنفرانسی مطبوعاتی برگزار کرد، عضو این کمیته، قوسَی محمد، با حضور پزشکان و پرستاران اطلاعیه را قرائت کرد.

در این کنفرانس به این اشاره گردید که دستگیری و انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، لکه‌ی ننگی بر بشریت و نقض تمامی معاهده‌های بین‌المللی است، گفت: «این جنایتی ضد بشریت است، به مداخله‌ی فوری جوامع بین‌المللی نیاز دارد. زیرا رهبر عبدالله اوجالان، ایده‌ی ملت دمکراتیک را که راه آزادی خلق‌های فرودست جهان است را ارائه نموده است.»

در ادامه‌ی اطلاعیه، خواسته شد که هرچه سریع‌تر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را بدون هیچ قید و شرطی آزاد نمایند. از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان ملل و اتحادیه‌ی اروپا و کمیته‌ی صلیب سرخ جهانی در خواست کرد تا از آرمان رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمایت نمایند و گفت: «آزادی وی، آزادی خلق‌های منطقه است.»