کنفرانس «ابتکار عمل برای آزادی عبدالله اوجالان در سوریه» آغاز شد

"اولین کنفرانس ابتکار عمل برای آزادی عبدالله اوجالان در سوریه" با شعار «نقض قوانین بین‌المللی در خصوص پرونده رهبر عبدالله اوجالان و حقوق در عدالت» در رقه آغاز شد.

این کنفرانس در ۷۵مین سالگرد اعلامیه جهانی حقوق بشر برگزار می‌شود. شعار امسال برای سالگرد اعلامیه حقوق بشر «کرامت، آزادی و عدالت برای همه» است که توسط سازمان ملل متحد تعریف شده است.

سیاستمداران از تمامی مناطق شمال و شرق سوریه، وکلای حمص، حما و لاذقیه، اعضای اتحادیه وکلای شمال و شرق سوریه و اعضای اتحادیه پزشکان شمال و شرق سوریه در این کنفرانس شرکت دارند.

همچنین فعالان حقوقی، سازمان‌های جامعه مدنی شمال و شرق سوریه، اعضای ابتکار مردمی برای آزادی عبدالله اوجالان، شیوخ و بزرگان قبایل، اعضای انجمن زنان ذنوبیه، اعضای اداره مدنی دموکراتیک رقه و طبقا، رئیس‌مشترک مجمع عمومی اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه؛ فرید اطه و دبیر کل حزب سوریه آینده؛ سیهام داوود نیز در این کنفرانس شرکت دارند.

انتظار می‌رود وکلاء و سیاستمداران مصر و یونان و وکلای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان نیز از طریق برنامه زوم در کنفرانس شرکت کنند.

انور الاثیر، رئیس‌مشترک اتحادیه وکلای شمال و شرق سوریه، سخنرانی افتتاحیه را ایراد کرد و به حاضران خوش آمد گفت.

این کنفرانس شامل دو جلسه خواهد بود. در هر جلسه دو موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت. در جلسه اول، «صفحاتی درباره رهبری» و «توطئه بین‌المللی و محاکمه فرمالیته» مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در جلسه دوم، «نظام حاکم بر زندان امرالی» توسط وکیل خدیجه بدوی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. موضوع «وضعیت سلامت رهبر عبدالله اوجالان» توسط وکیل مصطفی عبدالکریم ارزیابی خواهد شد. علاوه بر این، وکیل رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، "جانت جانیش" درباره «سیستم انزوا در امرالی و تخلفات آنجا» به‌صورت آنلاین و از طریق زوم صحبت خواهد کرد.