تصویر

«کنفرانس بین‌المللی آموزش، میراث انقلاب است»

شروان مسلم رئیس دانشگاه کوبانی در ارتباط با کنفرانس بین‌المللی آموزش از ادامه تلاش برای توسعه آموزش در سطح دانشگاهی خبر داد و گفت: «این پیشرفت‌ها به یمن انقلاب محقق شده است.»

بین ۱۹ تا ۲۰ اکتبر، کنفرانس بین‌المللی آموزش در دانشگاه کوبانی برگزار شد. این همایش با حضور بسیاری از پژوهشگران سرشناس داخلی و خارجی با شعار «تحولات آموزشی در عصر مدرن، دیدگاه‌ها و اجرا» برگزار شد. در این همایش موضوعاتی مانند فناوری آموزشی و تحول دیجیتال، مشکلات و راهکارهای موجود در موسسات آموزشی، توسعه مهارت‌های زندگی و حرفه‌ای، پژوهش و نوآوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شروان مسلم، رئیس مشترک دانشگاه کوبانی، در مورد اهمیت کنفرانس بین‌المللی آموزش با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد.

مسلم با بیان اینکه دانشگاه کوبانی حدود ۶ ماه است که برای برگزاری این کنفرانس آماده شده است، گفت: «مطالعات زیادی در داخل و خارج از میهن انجام شد. این تحقیق توسط کمیته علمی مورد ارزیابی و ارائه بیشتر قرار گرفت. در میان این مطالعات، بدیع‌ترین ایده مربوط به آموزش و پرورش پدید می‌آید که باید از آن بهره ببریم. هدف اصلی ما از این کنفرانس، اتخاذ مدرن‌ترین دیدگاه است.»

مسلم، از شرکت معلمان کشورهای آمریکا، اروگوئه، یمن و لیبی برای ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد و ادامه داد: «پژوهشگرانی از دانشگاه‌های شمال و شرق سوریه نیز شرکت خواهند کرد. مطالعات زیادی انجام شد و بحث‌های مهمی انجام شد. این بحث با نتیجه‌گیری ارائه شد. اکثر شرکت‌کنندگان در این همایش را افراد علاقه‌مند به حوزه آموزش تشکیل می‌دهند. هدف اساسی تمامی نظرات، توسعه حوزه آموزش است.»

مسلم با بیان اینکه در این همایش به موضوع مانع رسمیت آموزش زبان پرداخته شد و گفته شد که برای آینده‌ای امن تلاش می‌کنند. مسلم با بیان اینکه برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در این همایش گام‌های مهمی برخواهند داشت، سخنان خود را اینگونه به پایان رساند: «قطعا برگزاری این همایش در مکانی مانند شهر کوبانی مهم است. ما به کار خود برای توسعه رشته‌های آموزشی ادامه خواهیم داد. ما به تلاش خود برای برداشتن گام‌هایی در سطح علمی ادامه خواهیم داد. این نیز میراث انقلاب است. به یمن انقلاب به این سطوح رسیده‌ایم.»