کنفرانس ه.پ.ج-ژن: باید انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد باید برداشته شود

ه.پ.ج-ژن کنفرانس دوم خود را در حسکه برگزار کرد. در این کنفرانس اعلام شد: “ما باید انزوای تحمیلی بر رهبرمان را بشکنیم و از مناطق خود حفاظت نماییم”.

روز جمعه نیروهای حفاظت اجتماعی (ه.پ.ج-ژن) در شمال و شرق سوریه کنفرانس دوم خود را با شرکت نمایندگان ی.پ.ژ، گروه زنان خودمدیریتی و هزار و ۶۰۰ نماینده‌ی ه.پ.ج-ژن برگزار کردند. کنفرانس با شعار “با روحیه‌ی فداکاری‌ هدیه، یوسرا و ما زنان مبارزه‌ی خلق مبارز را پیش می‌بریم، انزوا را از بین می‌بریم و پیروزی را حتمی می‌کنیم”، در سالن سَردَم در شهر حسکه برگزار شد.

سخنرانی افتتاحیه‌ی کنفرانس از سوی عضو فرماندهی ی.پ.ژ، روژهلات عفرین انجام شد. روژهلات عفرین در آغاز سخنانش شهدای ۱۹ جولای را یاد کرد و اعلام کرد که از همان ابتدا که جرقه‌ی انقلاب زده شد،  ه.پ.ج-ژن نیروی اصلی محافظتی بود، که مهر خود را پای این انقلاب حک کرد.

روژهلات گفت: “ما دختر مادرانی هستیم که برای محافظت از منطقه و سرزمینشان به شهادت رسیده‌اند، ما ادامه دهنده‌ و دنباله روی راه و هدف آنان خواهیم بود تا این‌که به اهداف و رویاهای آنان دست یابیم”.

سپس ارزیابی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را در رابطه با زن و خودمحافظتی قرائت شدند. رییس مشترک جنبش جامعه‌ی دمکراتیک (TEV-DEM) روکن احمد نیز به ایراد سخنانی پرداخت و از تمامی شهدای انقلاب یاد کرد و گفت: “آن رفقایی که تصاویرشان پشت سر ما هستند، در راه این سرزمین و دست‌آوردها به شهادت رسیده‌اند. رفقا به خوبی می‌دانند‌ که در سال ۲۰۱۸ دولت اشغال‌گر ترکیه‌ به عفرین حمله کرد. رفیق فاطمه و مادر هوگر‌ که عضو ه.پ.ج-ژن بودند برای جلوگیری از این حملات به شهادت رسیدند”.

روکن احمد ادامه داد که برای منهدم کردن حملات موجود بر منطقه باید همگان از انقلاب، حقیقت شهدا و دست‌آوردها صیانت نمایند.

عضو گروه رهبری کنگره استار در شمال و شرق سوریه، والده بوتی، به مناسبت برگزاری این کنفرانس تبریک گفته و اعلام نمود: “مرحله‌ی حساس و ستی را پشت سر می‌گذاریم. دشمن با تمامی قدرت خود می‌خواد ما را شکست دهد، انزوای تحمیلی بر رهبر ما را سخت‌تر می‌کند و به حملات خود بر ما ادامه می‌دهد. بنابراین به عنوان انقلابی باید خود را سازمان داده و انزوای تحمیلی بر رهبر را از میان برداریم و از مناطقه‌ی خود محافظت نماییم”.

پس از سخنان، گزارشی از وضعیت تشکیلات و گزارش کار و امور دو سال گذشته‌ی ه.پ.ج-ژن در شمال و شرق سوریه قرائت شد و فیلم مستند در رابطه با مبارزات ه.پ.ج-ژن به نمایش درآمد. سپس اساس نامه‌ی داخلی را مورد برسی و گفتگو قرار دادند.

کنفرانس با اتخاذ چندین قطعنامه در رابطه با اهمیت حفاظت از زنان به پایان رسید.