تصویر

کنفرانس هیئت تندرستی‌: بگذارید وکلا و پزشکان به امرالی بروند

هیئت تندرستی شمال و شرق سوریه برای ارزیابی نتایج انزوای تحمیلی علیه تندرستی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک کنفرانس برگزار کردند و فراخوان دادند‌: ‌«بگذارید وکلا و پزشکان به امرالی بروند و وضعیت رهبری را کنترل کنند‌.‌‌»

انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان

هیئت تندرستی شمال و شرق سوریه با شعار ‌«انزوای تحمیلی بزرگترین تهدید علیه تندرستی انسان‌هاست و نقض بنیادین‌ترین حق حیات می‌باشد» در شهر حسکه یک کنفرانس برگزار کرد. کنفرانس پس از معیین کردن دیوان، با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد شهدا، آغاز شد.

مهمان‌هایی از طریق برنامه زووم بصورت مجازی مشارکت داشته و از سراسر مناطق شمال و شرق سوریه نیز پزشکان و گروه‌های پزشکی بسیاری بصورت حضوری در این کنفرانس شرکت کردند.

در این کنفرانس، وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بصورتی وسیع مورد گفتگو قرار گرفت. میهمانانی که از راه زووم در این کنفرانس مشارکت کردند، بیش از هرچیز دیگر توجه‌ها را به وضعیت تندرستی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان معطوف داشته و بیان کردند که باید مبارزه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گسترش یابد.

ریاست مشترک هیئت تندرستی شمال و شرق سوریه، دکتر محمد نور شباب اعلام کرد که قریب به ۴۱ ماه است که هیچگونه اطلاعی از رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان گرفته نمی‌شود و گفت‌: ‌‌«برخی از سازمان‌های انسانی و بین‌المللی برضد شکنجه، تاکنون گزارش‌های خود را منتشر نکرده‌اند. اما چیزی که اکنون انجام می‌شود، نقض و از میان برداشتن حقیقت است. دولت‌هایی که در توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو مشارکت کردند، اکنون تمام سازمان‌ها و نهادهای‌شان در مقابل انزوای تحمیلی، سکوت کرده‌اند.»

ریاست مشترک هیئت تندرستی کانتون جزیره، میاسَر العباس، بیان داشت که در این کنفرانس درباره تندرستی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ ارزیابی‌هایی مهم انجام شد و گفت‌: ‌«اینکه این انزوای تحمیلی تا چه اندازه برای حیات رهبر آپو خطرناک است، مورد ارزیابی قرار گرفت. هوای امرالی تا چه حد بر تندرستی انسان تاثیر می‌گذارد و تاثیر انزوای تحمیلی بر رهبر آپو چگونه است را مورد گفتگو قرار دادیم. باید بگذارند که با رهبر آپو ملاقات انجام شود. برهمین اساس ما تمام نهاد‌های بین‌المللی را فرامی‌خوانیم که بگذارند وکلا و پزشکان به امرالی بروند و وضعیت رهبری را کنترل کنند.‌»

در پایان این کنفرانس به عنوان ابتکارعمل آزادی جسمانی  رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان،‌ فرزنده مونزور سخنرانی کرد و بیان داشت‌: ‌«این کنفرانس که امروز برگزار شد، کنفرانسی ارزشمند و بامعنا است. شرح‌هایی که در آن ارائه شد و گزارش‌هایی که در آن خوانده شدند همراه با نظراتی که داده شدند، مکمل یکدیگر بودند. چه درباره وضعیت رهبر آپو و چه درباره وضعیت زندان‌ها، از نظر حقوقی و قانونی در اینجا آزادی رهبر آپو مطالبه شد. در هر زمانی وضعیت رهبری همیشه از جنبه سیاسی و حقوقی ارزیابی شده است اما از جنبه تندرستی بسیار کم به آن پرداخته شده است. در این کنفرانس از جنبه تندرستی بخوبی به آن پرداخته شد. امیدواریم که این کنفرانس برای وضعیت رهبر آپو به یک گام مبدل شود. تصمیم و نتایجی که از اینجا بدست آمدند برای آزادی رهبر آپو، راه را برای کار و کنش‌های بیشتر و بهتر می‌گشاید.‌»