کنگره استار: ۱۵ اوت، از طریق مقاومت حیات آزاد را می‌سازد‌

به مناسبت ۳۹مین سالگرد ۱۵ اوت، کنگره استار اطلاعیه‌ای مکتوب را منتشر کرد و گفته است:”۱۵ اوت، از طریق مقاومتش با پیشگامی کورد و خلق‌های خاورمیانه و زنان، حیاتی آزاد و برابر را می‌سازد”.

به مناسبت ۳۹مین سالگرد ۱۵ اوت، کنگره استار اطلاعیه‌ای مکتوب را منتشر کرد.

در ابتدای این اطلاعیه آمده است: “ابتدا ۳۹مین سالگرد کارزار ۱۵ اوت را به خلق خود تبریک می‌گوییم، این کارزار خلق کورد را از تاریکی خارج کرد، از بردگی به مقاومت و روح مبارزه کشانید، با این نیز به تمام جهان ثابت کرد، این خلق وجود دارد و در سرزمین تاریخی خود باقی مانده است.

همچنین در ادامه آمده است: “به مناسبت این یادبود بزرگ، یاد عگید (معصوم کورکماز) را گرامی می‌میداریم که اولین جرقه را زده و قهرمانی خلق کورد را به دشمن یعنی ترکیه ثابت کرد، اعلام کرد، زمان آزادی کوردستان از ستم و زورگویی فاشیزم ترکیه فرارسیده است”.

در این اطلاعیه به مبارزه‌ی خلق کورد اشاره شده است و ذکر شده است: “همگان می‌دانیم تاریخ کوردستان قیام‌ها و انقلاب‌های زیادی را برای حفاظت از خلق کورد را به خود دیده است، از این رو خلق ما در اثر شیوه‌های کلاسیک قیام‌های کوردی فداکاری‌های بزرگی انجام دادند و خلق کورد به دلیل شکست این قیام‌ها ظلم و ستم زیادی را متحمل شدند. اما با پیدایش حزب کارگران کوردستان، کورد برای اولین بار به مرحله‌ی خودسازی و سازماندهی و عبور از روش‌های کلاسیک رسیدند و تبدیل به نقطه قوت خلق‌های ستمدیده شدند، با اندیشه و فلسفه‌ی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شیوه و تاکتیک خود را توسعه بخشیدند. این مبارزه با پیشگامی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیش از ۴۵ سال است که ادامه دارد. با وجود تمامی حملات صورت گرفته از سوی سلطه‌گرایی مدرنیته‌ی سرمایه داری، اما مسئله‌ی کورد برای افکار عمومی شناخته شد و به نقطه‌ی عطفی در جهان و خاورمیانه تبدیل شد. بر این مبنا، کارزار ۱۵ اوت، انقلاب رستاخیز را به وجود آورد”.

در ادامه‌ی اطلاعیه به انقلاب زنان شمال و شرق سوریه اشاره شده و آمده است: مبارزه‌ی ما در تمامی عرصه‌ها دارای اهمیت است، زن و خلق‌ها متحد شده‌اند، این نیز به منبع الهام تبدیل شده است.

ما در مرحله‌ای تاریخی قرار داریم، سرنوشت زن و جوان و تمامی نیروهای ضد فاشیست را مشخص می‌کند. از این رو درخواست تقویت مبارزه را داریم. زمان تقویت مبارزه‌ی مشترک و اتحاد خلق کورد است.

از تمامی خلق‌ها می‌خواهیم، به ویژه از زنان و جوانان می‌خواهیم، مسئولیت تاریخی در مقابل ماست. همان‌گونه که کارزار ۱۵ اوت را خلق کردیم، اکنون نیز زمان خلق آزادی و پیروزی و ساختن یک جامعه‌ی اخلاقی و سیاسی است. روحیه‌ی پیروزی کارزار ۱۵ اوت برای ما به ماننده تولدی دوباره است. ما معتقدیم، پیروزی از آن ماست، همچنین شکست و ویرانی نیز سهم فاشیسم و ترکیه و تمامی نیروهای عقب مانده و نژاد پرست است. از طریق مقاومت ۲۵ اوت، خلق کورد و خلق‌های خاورمیانه، با رهبری زنان، زندگی عادلانه و برابر و آزاد را خواهیم ساخت. همچنین مبارزهوی ما برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و آزادسازی تمامی مناطق اشغالی ادامه خواهد داشت”.