کنگره استار: اهالی عفرین بر علیه اشغالگری مقاومت را ادامه می‌دهند

کنگره استار در ارتباط با سالگرد اشغال عفرین بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام داشت که اهالی عفرین درمقابل اشغالگران سر تعظیم فرود نیاورده و با کمترین امکانات برعلیه اشغالگران مقاومت را ادامه می‌دهند.

بیانیه کنگره استار

مجلس کنگره استار به مناسبت ۶ مین سالگرد اشغال عفرین بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در این بیانیه، در شخصیت شهید تکوشین، بارین، اوستا، کارکر روژهات و ایلان یاد تمامی شهدای مقاومت عفرین را گرامی داشته و اعلام داشته که با ایدئولوژی آزادی زنان و فلسفه ملت دمکراتیک، مقاومت شکست دادن اشغالگری ادامه دارد.

این بیانیه خاطرنشان ساخته که دولت اشغالگر ترکیه ۲۰ ژانویه ۲۰۱۸ توسط ۷۲ هواپیمای جنگی منطقه عفرین را وحشیانه بمباران کرد، کودکان، زنان و سالمندان را به قتل رساند و زیرساخت‌های منطقه را نابود ساخت. در این بیانیه گفته شده نیروهای بین‌المللی و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری در مقابل این وحشی‌گری و نقض معیارهای اخلاقی سکوت کرده‌اند.

در ادامه این بیانیه گفته شده که در این ۶ سال اشغالگری نیز کشتن، ربودن و تجاوز ادامه داشته و چنین گفته شده: ‌«این جنایتی جنگی است. بخصوص برخوردهای برعلیه زنان جنایت جنگی است. به همراه این مورد می‌خواهند در ماه مارس که نوروز در آن جشن گرفته می‌شود، قتل‌عام انجام شود. در همین روزهای اخیر کودکی به نام احمد مده را به قتل رساندند.»

در این بیانیه اعلام شده که اهالی عفرین از ۷ تا ۷۰ ساله با تمامی اقشار ساکن این شهر به مبارزان آرمان آزادی مبدل شدند و چنین گفته شد: «بخصوص مادران ما می‌گویند (ما بدون فرزند می‌توانیم زندگی کنیم اما بدون کرامت و وطن نمی‌توانیم به حیات ادامه بدهیم) سطح این مقاومت را نشان می‌دهد. در دومین مرحله مقاومت زمانه (مقاومت عفرین) و در کمپ‌ها علیرغم کمترین امکانات و سیاست قتل عام و محاصره نیز با امید عملی کردن برگشتن به عفرین مقاومت می‌کنند.»

اعمال دولت ترکیه و تبهکارا او در عفرین در این بیانیه به شدت محکوم شده و سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری و جامعه بین‌المللی فراخوانده شدند که دولت اشغالگر ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا از تمام مناطق اشغال شده عقب نشینی کند.

در پایان این بیانیه آمده است که آنان بر اساس ایدئولوژی آزادی زنان و فلسفه ملت دمکراتیک مبارزه خود را گسترش خواهند داد و گفته شد: «ما پیرو راه شهدا، برای عمل به اهداف آنان، تا زمان شکست دادن اشغالگری و بازگشت خلق به عفرین، سریکانی و گریسپی مقاومت را ادامه خواهیم داد»