کنگره استار: انقلاب ۱۹ جولای، انقلاب زن و زندگی است

مجلس کنگره ستار به مناسبت سالگرد انقلاب ۱۹ جولای اطلاعیه‌ای منتشر کرد، از زنان می‌خواهد، برای حفاظت از دست‌آوردهای انقلاب وارد عرصه‌ها شوند.

مجلس کنگره ستار به مناسبت ۱۱همین سالگرد انقلاب ۱۹ جولای ۲۰۱۲، اطلاعیه‌ای منتشر کرده و می‌گوید: “راه شهدای انقلاب را ادامه می‌دهیم، آوشین‌ و آرین و بارین و زهره و ژیان و تولهلدان و یوسرا و ریحان و صدها شهید دیگر، آنانی که با مقاومت به امید حیات آزاد برای تمامی زنان و خلق‌ها تبدیل شدند”.

همچنین این مناسبت را به “رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، شهدا، خلق میهن دوست، مقاومت کنندگان زندانی، گریلاهای راس کوه‌، خلق دمکراسی‌خواه و آزادی‌خواه تبریک گفته و سر تعظیم در برابر شهدا فرود می‌آوریم و قول می‌دهیم از میراث آنان محافظت کرده و راهشان را ادامه دهیم”.

در این اطلاعیه ذکر شده است: “خلق کورد در روژآوا پس از ماه مارس ۲۰۱۲، آشکارا از سیاست خط‌مشی سوم دفاع کرد. از طرفی اعتراضات علیه رژیم در کوچه و خیابان‌ها افزایش یافت، از سوی دیگر، خلق کورد گام به گام زیرساخت اداره‌ی خودمدیریتی را تاسیس نمود. ابتدا کوبانی سرزمین‌های تحت کنترل دولت را بازگرداند و مجلس خلق را تأسیس نمود، بدین ترتیب بذر اداره‌ی خلق را کاشت. سپس چندین اقدام مهم در حوزه‌های بهداشت، آموزش و پرورش، شهرداری و سلامت عمومی انجام شدند. مشعل انقلابی که در کوبانی برافروخته شد به عفرین، دیرک و قامشلو رسید. خلق کورد خود را مدیریت کرد و از منطقه‌ی خود محافظت کرد”.

انقلاب روژآوا “به روشنایی آزادی برای جهان و امید خلق‌های تحت ستم تبدیل شد، همچنین به آینه‌ی اراده‌ی زن آزاده تبدیل شد و ثابت کرد که خلق‌ها بدون آلترناتیو نخواهند بود، زنان دارای آلترناتیو هستند، در این چارچوب، زنان در تمامی زمینه‌هامون را سازمان دادند و رهبری سیستم را برعهده گرفتند”.

در پایان اطلاعیه ذکر شده است: “بار دیگر بر اساس فلسفه‌ی مبارزات خلق انقلابی، ما به عنوان کنگره استار، تمام  خیابان و محله و شهر محافظت می‌کنیم، به مبارزه شدت می‌بخشیم تا آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را به دست آوریم، از تمامی زن آزادی‌خواهی می‌خواهیم، وارد عرصه‌ها شوند و از دست‌آوردهای شهدا و انقلاب محافظت کنند”.