کنگره استار به دولت اشغالگر ترکیه و پ‌د‌ک اعتراض کرد‌

مجلس کنگره استار طی بیانیه‌ای مطبوعاتی، واکنش شدیدی نسبت به اشغالگر‌ی‌های ترکیه در باشور کوردستان و خیانت حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) نشان داد.

مجلس کنگره استار در ارتباط با وضعیت اخیر باشور کوردستان و سیاست‌های ضدیت با خلق کورد، بیانیه‌ای منتشر کرد.

بیانیه در مقابل مرکز کنگره استار، در شهر قامشلو داده شد.

متن این بیانیه از سوی عضو مدیریت کنگره استار، عیبدیسام حسن قرائت شد.

کنگره استار در این بیانیه توجه‌ها را به روابط دولت اشغالگر ترکیه و پ‌د‌ک معطوف داشته و بیان کرده است که پ‌دک همیشه برعلیه جنبش آزادی و خلق کورد در حال خیانت است.

عبیدیسام اسلام به روابط میان دولت ترکیه و پ‌د‌ک تاکید کرده و گفت‌: ‌«همانگونه که می‌دانید از همان ابتدا، دولت ترکیه و پ‌د‌ک با یکدیگر رابطه داشتند و پ‌د‌ک همیشه علیه جنبش آزادی و خلق کورد در حال خیانت می‌باشد. اما پس از اینکه در انتخابات محلی اخیر خلق کورد در باکور کوردستان پیروز شد و فاشیسم اردوغان تضعیف شد، سیاست اشغالگری جدید کوردستان و قیم‌ها آغاز شد، علیه این سیاست‌ که اراده خلق را غصب می‌کند، در باکور کوردستان و بسیاری از مناطق جهان، خلق علیه این سیاست مقاومت کرده و پیروز می‌شود.مانند همیشه، پ‌د‌ک برای اینکه فاشیستم شکست خورده را نجات دهد، کارهایی را انجام داد، به صورت تعمدی در مناطق مختلف باشور کوردستان، کارگاه‌هایی را آتش زده و خواست که جنبش آزادی خلق کورد را به آن کار متهم کند. در واقع این نیز یک بخش دیگر از سیاست‌ جنگ‌ویژه کثیف آنان است و مانند هربار خواستند حقیقت را پنهان کنند و توجه افکار عمومی را به جهت دیگری جلب کنند و اینگونه اعمال پلید خود را پنهان کنند.‌»

عیبدیسام با اشاره به مقاومت گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان، در پایان سخنان خود گفت‌: ‌«‌ما به خانواده بارزانی می‌گوییم، شما ‌هرگز از منافع خلق کورد و کوردستان دفاع نکرده و امروز نیز اینکار را نمی‌کنید، شما همیشه در حال خیانت بودید و نماینده خلق نیستید و در خیانتی تاریخی بسر می‌برید، باید هرچه زودتر از این سیاست دست بردارید. شما در مقابل تاریخ و خلق،‌ حساب پس خواهید داد. ما نیز به عنوان کنگره استار هرگز در مقابل سیاست‌های دشمنی با خلق و زنان که در میان خلق تفرقه ایجاد کرده و آنان را به قتل می‌رساند، سکوت نخواهیم کرد و مقاومت می‌کنیم.‌»