کنگره استار در بیست و هشتمین سالگرد شهادت زیلان یاد و خاطره وی را گرامی داشت

شورای کنگره استار در بیست و هشتمین سالگرد شهادت وی، یاد زینب کیناجی (زیلان) گریلای پ‌ک‌ک را که در ۳۰ ژوئن سال ۱۹۹۶ در شهر درسیم عملیاتی فدایی علیه ارتش اشغالگر ترکیه انجام داد، گرامی داشت.

شورای کنگره استار در بیانیه‌ای مکتوب گفت: «وعده ما این است که با فلسفه زندگی تعیین شده توسط شهید زیلان، انقلاب خود را به تمامی زنان، به جنبش‌های دموکراتیک و برابری‌طلبانه القا کنیم.»

در این بیانیه آمده است: «در بیست و هشتمین سالگرد شهادت پیشاهنگ رفاقت، عشق و زندگی آزاد (شهید زیلان)، یاد و خاطره همه زنان و مبارزانی که جان‌شان را در راه قیام و انقلاب کوردستان فدا کرده‌اند، گرامی می‌داریم.

کنگره استار با تاکید بر اهمیت ماه ژوئن تصریح کرد: «ماه ژوئن در تاریخ مبارزات ما جایگاه مقدسی دارد چرا که ماه شهدای زنان ما است.»

کنگره استار در ادامه بیانیه‌اش اظهار داشت؛ «خط زیلان برای ما زنان حقیقت بازگشت به ذات‌مان است.» همچنین به حملات علیه روژاوا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه: «برای داشتن یک زندگی معنادار و جوهری بر این اساس، باید لحظه به لحظه روح شهید زیلان را زندگی و درک کنیم.» گفت:

«در لحظات تاریخی که امروز در انقلاب روژاوا تجربه می‌کنیم، دستاوردهایی که به دست آورده‌ایم تا چه اندازه هست و یا نیست، اراده زنان پیشگام همیشه هدف دولت‌هاست. برای اینکه شایسته ایدئولوژی آزادی زن باشیم، بایستی زیلان‌آسا بجنگیم، سازماندهی کنیم و همه زنان را در آغوش بگیریم. به همین مناسبت با ساختن کنفدرالیسم دموکراتیک زنان پیام مبارزات شهید زیلان را به همه عرصه‌ها برسانیم.»

کنگره استار با این جملات بیانیه‌اش را به پایان رساند؛ «ما از همه زنان می‌خواهیم که شاگرد فلسفه زیلان شوند، نیروی خود را در راستای دیدگاهی که به ما داده شده متحد کنیم و مبارزه علیه حملات اشغالگری که توسط دولت آک‌پ علیه کوردستان انجام می‌شود و برای رفع انزوای مطلق تحمیلی بر رهبری‌مان گسترش دهیم. بیایید با روحیه «ژن، ژیان، آزادی» در همه جا نقش زن را که سالها با ذهنیت مردسالار منفعل گردانده شده است از نو برجسته کنیم و آزادی خود را از هر نظر تأمین کنیم. به قول شهید زیلان "برای آزادی جنگ لازم است". ما باید سازماندهی خوبی داشته باشیم تا قوی بجنگیم. اگر قدرت سازمانی خود را ایجاد کنیم، می‌توانیم از اراده قوی خود صحبت کنیم، در این راستا عمل کنیم و بجنگیم.»