کنگره استار: ترکیه‌ی اشغال‌گر از تفکر زن آزاد واهمه‌ دارد

مجلس کنگره استار اعلاعیه‌ای منتشر کرده و در آن، به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفته و برای زخمی‌ها‌ آرزوی شفای عاجل را دارد، از زنان می‌خواهد تا از دست‌آوردهای انقلاب صیانت کنند، تاکید کرده، ترکیه‌ی اشغال‌گر از تفکر زن آزاد واهمه‌ دارد.

در حمله‌یدولت اشغال‌گر ترکیه بر سر راه ترپه‌سپی-قامیشلو، در نزدیکی روستای تل شعیر از طریق پهباد اتومبیلی را مورد هدف قرار داد. در این حمله، یوسرا درویش، رییس مشترک کانتون قامیشلو و معاون وی، لیمان شویش و راننده‌‌ی وی، فورات توما به شهادت رسیدند.

کنگره استار اطلاعیه‌ای برای افکار عمومی منتشر کرد و این حمله را محکوم کرد، تاکید کرده است که راه شهدا را ادامه می‌دهند و به اهداف آنان دست خواهند یافت.

در متن اطلاعیه آمده است:

“مدت زیادی است حملات ترکیه‌ی اشغال‌گر به شمال و شرق سوریه ادامه دارد و دشمنی برابر با فرزندان منطقه ادامه دارد. مردم غیر نظامی و کوچک و بزرگ و پیر و زن و کودک را مورد هدف قرار می‌دهد. همگان می‌دانند دولت ترکیه‌ی علیه بشریت و دمکراسی و زن است. این دولت فاشیست با دمکراسی و بشریت ناآشناست. توسعه‌ی سیستمی با رهبری زنان را رد می‌کند. او می‌خواهد به جای آن‌ها، نیروهای تاریک پرست مانند داعش و امثال آن توسعه یابند.

این حمله همزمان با نشست آستانه است. این حمله نتیجه‌ی هماهنگی دولت ترکیه و روسیه است. افزایش حملات پس از انتخابات، سیاست اردوغان است که سوگند یاد کرده است ضد کورد باشد. قبل از انتخابات اردوغان قول داد به کوردها حمله کرده و نابودی خلق کورد را شدت بخشد. هرکاری برای رسیدن به اهدافش که تاسیس امپراتوری تازه‌ی عثمانی است، انجام می‌دهد.

متاسفانه این همه جنایت جلوی چشمان جهان اتفاق می‌افتند، آمریکا و اتحادیه‌ی اروپا و ائتلاف بین‌المللی با سکوت ‌خود شریک این جنایت می‌شوند. این منطقه علیه ستم داعش از خود محافظت کرد، قطعا می‌تواند در برابر ترکیه‌ی اشغال‌گر نیز از خود حفاظت نماید. امروز صبح، زمانی که رفیق ما یوسرا درویش، رییس مشترک مجلس کانتون قامیشلو از اداره‌ی خود مدیریتی همراه با سه همراهش به سوی کارش می‌رفت، توسط دولت ترکیه‌ی اشغال‌گر مورد هدف قرار گرفت. متاسفانه خود و معاونش لیما درویش و راننده‌اش فرات توما به شهادت رسیدند، همچنین دیگر رییس مشترک گابی شمعون به شدت زخمی شد.

به خانواده‌ی شهدایمان تسلیت می‌گوییم و در برابرشان سر تعظیم فرود می‌آوریم، همچنین برای زخمی‌ها آرزوی شفای عاجل داریم.

همان‌طور که می‌دانید بیشتر حملات ترکیه‌ی فاشیست اشغال‌گر زنان را مورد هدف قرار می‌دهد، این نیز نشان دهنده‌ی این است که از تفکر و فلسفه‌ی زن آزاد واهمه‌ دارد.

رفیقمان لیمان ‌و یوسرا درویش فداکارانه با سرزمینشان خدمت کردند، سال‌ها جامعه را رهبری کردند و سعی کردند زنان را به هویت آزاد و اراده‌ی خود دست یابند تا بتوانند بر روی پای خود بایستند. این رفقا تلاش والایی را در سطح جامعه و آکادمی و پرورش انجام دادند و ردشان در این زمینه‌ها به وضوح مشخص است.

از طریق این حمله، دوشمنی ترکیه‌ی اشغال‌گر به اوج خود رسید، قبل از این، ترکیه‌ی اشغال‌گر سه مبارز را در روستای هیلینج مورد هدف قرار داد، همچنین ترکیه‌ی اشغال‌گر هرکدام از زهرا برکل و زینب ساروخان و هورین خلف و ژیان تولهلدان و مادر عقیده و صدها زن دیگر را مورد هدف قرار داده، که این نیز اتفاقی نیست.

اما می‌گوییم، هر اندازه که علیه زنان آزاد به اعمال خود ادامه دهی، تا آخرین نفسمان در راه شهدا به راه خود ادامه می‌دهیم.

ما در کنگره استار، این حمله‌ی وحشیانه را محکوم می‌کنیم، تاکید می‌کنیم که براه شهدای شکوهمندانه ادامه می‌دهیم، از جامعه و زنان می‌خواهیم از دست‌آوردهای شهدا و انقلاب صیانت کنند”.