کنگره استار یاد شهدا هَورین خلف و دایه عقیده را گرامی داشت

کوردیناسیون کنگره استار در سالگرد شهادت هورین خلف و دایه عقیده که در اکتبر ۲۰۱۹ توسط تبهکاران وابسته به دولت اشغالگر ترکیه کشته شدند، گرامی داشت.

کنگره استار در گرامیداشت یاد و خاطره دبیرکل حزب سوریه آینده هورین خلف که در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۹ توسط مزدوران احرار الشرقیه دولت اشغالگر ترکیه به شهادت رسید و همچنین عضو کمیته آشتی گرکِ‌لَگِ دایه عقیده که در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۹ در حمله دولت اشغالگر ترک به سَرِکانی به شهادت رسید، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در این بیانیه، قتل هَورین خلف به عنوان «تلاش تاسف بار برای سرکوب صدای زنان آزاد و تخریب هویت و مبارزه زنان» ارزیابی شده است.

در این بیانیه از مبارزات هورین خلف یاد شده و آمده است: «هورین خلف به نماد مقاومت و مبارزه تبدیل شد. هورین برای ایجاد سوریه دموکراتیک و غیرمتمرکز بدون وقفه مبارزه کرد و در برابر دولت اشغالگر ترکیه که هویت زن آزاد در شمال و شرق سوریه را هدف گرفته بود، ایستاد.»

در این بیانیه جنایات دولت اشغالگر ترکیه علیه زنان «نشانه ترس آنان از قدرت پیشاهنگان زن انقلاب و نشانه شکست اشغالگران در برابر مقاومت رهبران انقلاب» توصیف شده است.

کنگره استار وعده داد که «به مبارزه قاطعانه علیه اشغالگرانی که روز به روز بر جنایات خود علیه زنان، کودکان و غیرنظامیان افزوده‌اند، ادامه خواهد داد.» همچنین از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت‌های تاریخی خود عمل کرده و قاتلان زنان را بازخواست کنند.

در این بیانیه سکوت نیروهای بین المللی در برابر حملات دولت اشغالگر ترکیه و مزدوران آن محکوم شد و این نگرش به عنوان کمک به اشغالگری توصیف شد و از همه کشورهای منطقه خواسته شد تا مسئولیت‌های خود را برای حفاظت از انسان‌ها و تامین امنیت و صلح در سوریه انجام دهند.

در پایان این بیانیه آمده است: «ما تاکید می‌کنیم که با روحیه شهید هَورین خلف، دایه عقیده و همه زنانی که در راه آزادی جان خود را فدا کردند به مبارزه خود ادامه خواهیم داد. فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» چراغی خواهد بود که راه ما را روشن می‌کند؛ ما مبارزه را تا آزادی همه سرزمین‌های اشغالی و استقرار سوریه دموکراتیک ادامه خواهیم داد.»