کنگره استار یاد شهدا سارا تولهلدان و روکن زَلال را گرامیداشت

مجلس کنگره استار از شهیدان سارا تولهلدان و روکن زلال با احترام یاد کرد و عزم خود را برای افزایش مقاومت نشان داد.

مجلس کنگره استار به مناسبت سالگرد شهادت روکن زلال و سارا تولهلدان طی عملیات فدائیانه، بیانیه‌ای کتبی منتشر کرد.

در ابتدای این بیانیه به اجرای سیاست‌های نابودی و فشار بر خلق کورد اشاره شده و گفته شد: «صدها سال است که خلق کورد در برابر سیاست‌های نابودی و نسل‌کشی مقاومت و مبارزه کرده‌اند. بیش از همه سلطه‌گران، دولت اشغالگر ترکیه با تمام روش‌های جنگی غیر اخلاقی و با سلاح‌های ممنوعه به کوه‌های آزاد حمله می‌کند؛ از سوی دیگر افرادی که خط آزادی و دموکراسی را پیشاهنگی می‌کنند دستگیر می‌شوند و در زندان‌ها از تمامی روش‌های شکنجه و خشونت علیه آنها استفاده می‌شود. همه این اقدامات به دور از معیارهای بشری، زیر نظر جهانیان و سازمان‌های حقوق بشری انجام می‌شود، بدون اینکه هیچ عکس العملی از خود نشان دهند. بنابراین بار دیگر اراده یک زن آزاد برای غلبه بر تمام نیروهای تاریکی به پیش آمد و رسیدن به پیروزی را ممکن کرد.»

در ادامه این بیانیه از عملیات شهید زیلان (زینب کناجی) که در ۳۰ ژوئن ۱۹۹۶ علیه اشغالگران صورت گرفت، یاد شد و در ادامه آمده است: «همانگونه که شهید زیلان در برابر توطئه برنامه ریزی شده علیه رهبری و خلق کورد فداکاری کرد، توطئه دشمن را خنثی کرد و دولت فاشیست ترکیه را مبهوت کرد، بار دیگر دو گُل کوردستان، دو زن قهرمان سارا گوئی و روکن زلال با ایده یک زن آزاد و فداکار پرورش یافتند و عملیاتی فدایی را در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ به صورت برنامه ریزی شده علیه پاسگاه پلیس در منطقه مَزیت مرسین در ترکیه بدون آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام دادند. هدف از این عملیات رسیدن به نیروهای شبکه استخباراتی دشمن بود که با موفقیت به هدف خود رسیدند. این عملیات پاسخی به اقدامات دولت فاشیست ترکیه است که می‌خواهد با سرکوب زبان، فرهنگ، تاریخ و هویت خلق کورد، آنها را ریشه کن و نابود کند و ارزش‌های دوباره احیا شده آنان را از بین ببرد. این عملیات به دست این زنان مقاوم باعث شد تا فاشیسم آ‌ک‌پ-م‌ه‌پ در کانون توجه باقی بماند. سلطه‌گران فاشیست تلاش کردند تا نتایج و تاثیر این اقدام را پنهان کنند و همچنین می‌خواستند مردم روژاوا را به شکلی کثیف متهم به این اقدام کنند، اما این نقشه نیز به جایی نرسید.»

در این بیانیه یاد شهیدان سارا تولهلدان و روکن زلال گرامی داشته شد و آمده است: «با پیشاهنگی سارا تولهلدان و روکن زلال، زنان داستانی قهرمانانه نوشتند؛ نوادگان الهه ایشتار در یژا استار ده‌ها قهرمان مانند زیلان، سارا و روکن دارد که امروز در کوه‌های آزاد با دشمنان زن و انسانیت تا تغییر ذهنیت ناسیونالیستی و جنسیتی مبارزه می‌کنند. ما به عنوان سازمان زنان در روژاوا، همیشه سطح مبارزه و مقاومت را بالا خواهیم برد تا آزادی رهبر آپو و آزادی همه زنان و جوامع را تضمین کنیم.»