کنگره استار یاد شهدای پاریس را گرامی داشت

کنگره استار با گرامیداشت یاد شهدای دومین کشتار پاریس گفت: «این حمله و کشتار توسط دولت ترکیه با حمایت ناتو انجام شد.»

مجلس کنگره استار در اولین سالگرد دومین کشتار در پاریس که منجر به شهادت رهبر جنبش آزادی زنان و عضو هیئت اجرایی کنفدرالیسم جوامع کوردستان (امینه کارا)، میر پرور (مهمت شیرین آیدین) و یکی از اعضای جنبش فرهنگ و  میهنی کورد عبدالرحمن گل در حمله مسلحانه به انجمن فرهنگی احمد کایا در پاریس در ۲۳ دسامبر ۲۰۲۲ شد، بیانیه‌ای صادر کرد.

این مجلس یاد هر سه شهید را گرامی داشت و اظهار داشت که هر سه برای آرمان کوردها، صلح و دموکراسی تلاش و مبارزه کردند. همچنین بر مقاومت و مجاهدت شهید اوین گویی در راه آرمان زنان درود فرستاد.

مجلس اعلام کرد که مقامات فرانسه عاملان کشتار اول پاریس در ۹ ژانویه ۲۰۱۳ علیه یکی از بنیانگذاران پ‌ک‌ک ، سکینه جانسز (سارا)، فیدان دوغان (روژبین) و لیلا شایلمز (روناهی)و همچنین قتل عام دوم پاریس را آشکار نکردند.

مجلس در ادامه گفت: «اکنون مشخص شده است که این حملات و قتل‌عام توسط دولت ترکیه با حمایت ناتو انجام شده است. حقیقت این جنایات پنهان می‌شود. این جنایات جنایات نسل‌کشی علیه زنان و اراده آزاد آنهاست.»

مجلس در این بیانیه از همه شهدای آزادی در شخصیت شهید اوین گویی و رفقایش یاد کرد و قول داد راه آنها را برای تحقق آزادی، دموکراسی و صلح ادامه دهد.

مجلس همچنین از حکومت فرانسه خواست تا به وظیفه خود عمل کند و حقیقت این جنایات که در خاک آنها انجام شده است را فاش کند و از عاملان آن حسابخواهی کند. همچنین از سازمان‌های زنان، وکلا و افرادی که برای صلح و دموکراسی تلاش می‌کنند، خواست تا مواضع خود را در برابر این جنایات که در کشورهایی که ادعای دموکراسی و صلح و حمایت از حقوق بشر دارند، رخ می دهد، را روشن کنند.