کنگره پ‌ی‌د در شهر حسکه آغاز شد

دهمین کنگره حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در شهر حسکه آغاز شد.

دهمین کنگره پ‌ی‌د که در تالار سَردَم شهر حسکه برگزار شد، آغاز به کار کرد.

کنگره امسال، مصادف با بیست و یکمین سالگرد تاسیس پ‌ی‌د می‌باشد و پیش‌بینی می‌شود به مدت دو روز ادامه یابد. فضای سالن با بنرهایی با مضمون «آزادسازی مناطق اشغالی راه‌حل بحران سیاسی در سوریه و تضمین تمامیت ارضی است»، «حزب ما حزب شهدا و کار است»، «ما به مبارزه خود ادامه می‌دهیم»، «شهدا پیشگامان معنوی ما هستند و نمادهای حیات جاویدان هستند»، «فلسفه ژن، ژیان، آزادی، زیربنای یک جامعه سیاسی، اخلاق و دموکراتیک است» و «هر فرد یک مقاومتگر در جنگ خلق انقلابی است» تزیین شده بود. علاوه بر این، عکس‌هایی از پیشگامان پ‌ی‌د، شیلان کوبانی، زکریا، جوان، فواد و جمیل که در قتل‌عام سال ۲۰۰۴ به شهادت رسیدند، در سالن نشان داده شدند.

۷۰۰ نماینده از شمال و شرق سوریه و همچنین حلب، دمشق و اروپا در این کنگره حضور دارند. اوین سوید و حسین عثمان، روسای مشترک شورای اجرایی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، رمزیه محمد و عبدالسلام محمود روسای مشترک جنبش جامعه دموکراتیک (TEV-DEM)، لیلا قَره‌مان رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک (م‌س‌د)، سازمان‌های زنان، نمایندگان نظامی، رؤسای قبایل عرب و نمایندگان احزاب سیاسی کورد، عرب و آشوری در میان شرکت‌کنندگان حضور یافتند.

این کنگره با یک دقیقه سکوت به احترام یاد شهدای آزادی کوردستان آغاز شد. سپس آسیه عبدالله، رئیس مشترک پ‌ی‌د سخنرانی کرد.

طبق اعلام کمیته سازماندهی کنگره، همچنین از طرف مجمع خانواده‌های شهدا، اداره خودمدیریتی دموکراتیک و کنگره استار سخنرانی خواهد شد. همچنین در کنگره پیام‌های تبریک قرائت و فیلمی از فعالیت‌های پ‌ی‌د ارائه خواهد شد.

در این کنگره، آخرین گزارش فعالیت دو ساله پ‌ی‌د و ارزیابی‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان قرائت خواهد شد. اساسنامه حزب بررسی و نظرات و پیشنهادات از نمایندگان دریافت خواهد شد. در نهایت، روسای مشترک جدید و اعضای شورای کلی پ‌ی‌د مشخص خواهند شد.

کنگره با سخنرانی آسیه عبدالله رئیس مشترک پ‌ی‌د ادامه می‌یابد.