کنگره‌ی خانواده‌ی شهدا برگزار می‌شود: آزادی رهبر آپو را محقق خواهیم کرد

اولین کنگره‌ی شورای خانواده‌ی شهدا با شعار ‘با روحیه‌ی شهدا ما مبارزه‌ی خلق انقلابی را به پیش خواهیم برد و آزادی رهبر آپو را محقق خواهیم کرد’، شروع به کار کرد.

اولین کنگره‌ی انجمن خانواده‌ی شهدای شمال و شرق سوریه با شعار  ‘با روحیه‌ی شهدا ما مبارزه‌ی خلق انقلابی را به پیش خواهیم برد و آزادی رهبر آپو را محقق خواهیم کرد’، شروع به کار کرد.

هزار عضو نهادهای خودمدیریتی شمال و شرق سوریه که شامل کورد، عرب و سریانی در این کنگره شرکت کردند. همچنین نوروز احمد، عضو فرماندهی کل نیروهای سوریه دموکراتیک (ق.س.د)، آسیا عبدالله، رئیس مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د)، و رکن احمد و غریب حسو، روسای مشترک TEV-DEM از شرکت کنندگان در این کنگرە بودند.

در این کنگرە آسیا عبدالله، رئیس مشترک پ.ی.د، ابتدا در مورد انزوای تحمیل شدە بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان صحبت کرد و گفت: "این انزوا، علیه تمام خلق‌هایی است که خواستار آزادی و با سیاست اشغال‌گری در ستیز هستند. هدف از انزوا نابود کردن خلق کورد و انحلال فرهنگ آن و تمامی جوامع منطقە است."

آسیا عبدالله مقاومت خلق شرق و شمال سوریە و آن را مقاومتی تاریخی خواند و گفت: “از ابتدای انقلاب شمال و شرق سوریه، زیر سایەی فداکاری شهدا و مقاومت رفقایمان این انقلاب به یک انقلاب تاریخی تبدیل شده است”.

همچنین آسیا عبدالله با اشاره به حمله‌ی دولت اشغال‌گر ترکیه علیه منطقه، به سخنان خود پایان داد: “دولت اشغال‌گر ترکیه و تبهکارانش با حملاتشان می‌خواهند اراده‌ی جوامع شمال و شرق سوریه را تضعیف کنند و سرزمینمان را اشغال کنند”.

این کنگره درحال برگزاری است و سپس آیین نامه داخلی مورد بحث قرار خواهد گرفت و رؤسای مشترک انجمن انتخاب می‌شوند.