کنش علیه انزوا در رقه

مجمع مجلس زنان زنوبیه کانتون رقه علیه انزوای تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان کنش انجام داد.

این کنش به شکل گردهمایی و در پارک رشید در مرکز شهر رقه برگزار شد. در این مراسم ده‌ها تن از اهالی شهر، اعضای مجالس مدنی و نظامی و اعضای مجلس زنان زنوبیه شرکت داشتند.

کرم شهاب یکی از اعضای کمیته آموزش بیانیه‌ای را در این مراسم قرائت کرد.

در این بیانیه نقض موازین بین المللی توسط دولت اشغالگر ترکیه به ویژه تشدید و تمدید انزوای اعمال‌شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای ۶ ماه دیگر و سکوت جامعه جهانی در برابر این اقدامات محکوم شد.

در این بیانیه همچنین خواستار اطلاع رسانی در خصوص وضعیت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و تحقق آزادی جسمانی وی شده‌اند.

در ادامه بیانیه گفته شد که زنان به لطف اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان آزادانه زندگی می‌کنند و از ذهنیت مردسالارانه رهایی یافتند. این زنان همچنین وعده دادند که تا تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، سطح مبارزه خود را بالاتر ببرند.

همچنین از مسئولان سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های حقوق بشری خواسته شد تا ضمن مداخله در این امر به این انزوای غیرقانونی پایان دهند.

در پایان این بیانیه وعده داده شد که پروژه ملت دموکراتیک رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را برای تثبیت ارزش‌های همزیستی و برابری ادامه دهند.

سپس لوی العیسی رئیس مشترک مجمع عمومی رقه انزوای غیرانسانی تحمیلی رهبر عبدالله اوجالان را با نام ساکنان شهر محکوم کرد و گفت: «انزوای اعمال‌شده بر رهبر عبدالله اوجالان شرمساری بزرگی برای جامعه جهانی است. اندیشه رهبری راه نجات خلق‌های خاورمیانه است تا از زیر سلطه هژمونی جهانی رهایی یابند.»

العیسی در ادامه سخنان خود اظهار داشت که تلاش انقلابی ومسالمت آمیز برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان یک وظیفه انسانی است زیرا هدف انزوا، از بین بردن دموکراسی و امید خلق‌ها به رهایی است.

العیسی از تمامی مبارزان آزادی‌خواه جهان و نهادهای قانونی خواست تا خواهان تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باشند.