«کشورهای مداخله‌گر در سوریه، اجازه حملات دولت ترکیه را می‌دهند»

جمال رشید معاون ریاست‌مشترک کانتون عفرین و شهبا اعلام کرد که دولت‌هایی که در امور داخلی سوریه دخالت می‌کنند، اجازه می‌دهند دولت ترکیه به شمال‌وشرق سوریه حمله کند.

دولت اشغالگر ترکیه از اکتبر گذشته زیرساخت‌های شمال‌وشرق سوریه را بمباران می‌کند و افراد غیرنظامی را به‌قتل می‌رساند. معاون ریاست‌مشترک کانتون عفرین و شهبا؛ جمال رشید درباره این حملات دولت اشغالگر ترکیه با خبرگزاری فرات گفتگو نمود.

جمال رشید گفت که جهان در حال آماده‌شدن برای سال نو است و دولت اشغالگر ترکیه نیز به خلق‌های شمال‌وشرق سوریه حمله می‌کند. وی افزود: «امیدوارم در سال نو مشکلات سوریه رفع شود ولی متاسفانه سه روز است مناطق شمال‌وشرق سوریه به‌شدت توسط ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران مزدورش بمباران می‌شود.»

بیمارستان را نیز بمباران کردند

جمال رشید عنوان داشت که دولت ترکیه زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده است و گفت: «دولت‌هایی که در امور داخلی سوریه مداخله می‌کنند، اجازه می‌دهند که دولت ترکیه به مناطق شمال‌وشرق سوریه حمله کند. دولت ترکیه مکان‌های عمومی، بیمارستان و حتی مرکز دیالیز و یگانه مرکز اکسیژن موجود در منطقه شمال‌وشرق سوریه را بمباران کرد. مراکز تولیدی نیز بمباران شدند. حتی بیمارستان نیز بمباران شده و تمام تجهیزات پزشکی آن زیر آوار مانده است. ارتش اشغالگر ترکیه مراکز امنیت داخلی و نقاط نزدیک به زندان‌هایی که هزاران تبهکار داعش در آنها زندانی‌اند را بمباران کرد. سعی دارد داعش را احیا کند.»

مدارس به‌دلیل بمباران‌ها تعطیل شده است

جمال رشید در ادامه عنوان کرد که مراکز و نقاط مختلف کانتون شهبا نیز بمباران می‌شوند و چنین گفت: «روستاهایی که مردم در آنها زندگی می‌کنند و ۵ کمپ موجود در عفرین و شهبا را هدف قرار می‌دهند. ترس زیادی از قتل‌عام و وقوع یک فاجعه انسانی وجود دارد. لذا ما مدارس را تعطیل کرده‌ایم تا کودکان را از خطر حفظ کنیم. مخصوصا کانتون شهبا با یک محاصره سخت نیز روبروست.»

شهبا و عفرین با یک فاجعه بزرگ روبرویند

جمال رشید گفت که آنان با یک فاجعه بزرگ روبرویند و افزود: «در کانتون های عفرین و شهبا مواد اولیه زندگی با کمبود روبروست. متاسفانه تمام این نقض قوانین حقوق بشری در مقابل دیدگان نیروهای بین‌المللی، روسیه و توسط رژیم دمشق اتفاق می‌افتد. سیاست منفعت‌طلبی دولت‌ها به عاملی برای تضعیف ارزش‌های انسانی مبدل شده است. هدف از اعمال این سیاست‌ها این است که ساکنان باقیمانده در عفرین و شهبا آواره شده و این مناطق را ترک کنند.»