کتابخانه آمارا در خدمت است

کتابخانه آمارا که حاوی آثار فرهنگی، ادبی، هنری، مذهبی، فلسفی و پزشکی است، اولین کتابخانه انقلاب روژآوا است.

کتابخانه آمارا در میدان انقلاب روژآوا در کوچه مقاومت ادبی است. آماره که اولین کتابخانه انقلاب است ازاکتبر ۲۰۱۹ در خدمت علاقه‌مندان و مراجعین قرار گرفت. بیش از۱۵۰۰۰ اثر به ۵ زبان به همراه کتاب‌های داستانی مختلف از خلق شمال و شرق سوریه وجود دارد و به این ترتیب پایه ادبی انقلاب شده است.

این کتابخانه در قامیشلو حاوی کتاب‌هایی به زبان‌های کوردی، عربی، انگلیسی و ترکی است. در آن بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب وجود دارد. جایی است که جوانان، روشنفکران و نویسندگان گرد هم می‌آیند، بحث می‌کنند و ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

به منبعی برای پروژه‌های جدید تبدیل شد

علاوه بر کتاب‌های منتشر شده در روژآوا، کتاب‌های زیادی از باکور و باشور کوردستان، از دمشق تا مصر وجود در این کتابخانه وجود دارد. هم دانشجویانی که در دانشگاه پایان‌نامه تهیه می‌کنند از آن بهره‌مند می‌شوند و هم برای ایده‌ها و ایجاد پروژه‌های جدید منبع علمی و معنوی سودمندی است.

پشتیبانی از کتابخانه‌های دیگر

کتابخانه آمارا دارای بیش از ۵۰۰ اثر از ناشران آرام، شلیر، سیتاو، آرین صفحات، ال عرب، لیبرال، الکا و ورد است. این منبعی برای کمک به صاحبان کتابخانه در منطقه است که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند. کتابخانه آمارا به طرق مختلف پشتیبانی می‌کند.

از ۷ تا ۷۰ سال

سلیم عباس از کارکنان کتابخانه آمارا گفت: کتابخانه‌ای مانند این برای تقویت فرهنگ کتابخوانی ساخته شده است، سطح توسعه بسیاری از کشورها در حد مطالعه شهروندان آنهاست، کتابخانه ها یکی از مناسب ترین زمینه‌ها برای دستیابی نسل جوان به مطالعه هستند. کتابخانه آمارا همچنین دارای کتاب‌هایی است که برای افراد ۷ تا ۷۰ ساله جذاب است. این یک کتابخانه رنگارنگ است. کتاب‌های زیادی در زمینه دین، فلسفه، دایره المعارف، ادبیات، فرهنگ، هنر و انقلاب وجود دارد. البته در مواقعی که تقاضا باشد، سفارش هم می‌دهیم، اما بیشتر کتاب‌ها در منطقه تهیه می‌شود.