کوبانی حقیقت زنان کورد را نشان داد

شهید مدیا میسا: جنگ کوبانی بار دیگر حقیقت زنان کورد را آشکار کرد.

نوروز مصطفی (مدیا میسا) اهل کوبانی، یکی از فرماندهان یگان‌های مدافع زنان در مقاومت کوبانی و از افرادی بود که شاهد آزادسازی آن بود. او در روز آزادی کوبانی احساسات خود را اینگونه بیان کرد: «امروز کوبانی را آزاد کردیم. ما خیلی خوشحالیم و مفتخریم. ما رنجهای بزرگی را دیده‌ایم، اما امروز با شور و شوق و روحیه فراوان آزادی کوبانی را جشن می‌گیریم. زنده باد مقاومت ی پ گ-ی پ ژ. ما به همه درود می‌فرستیم.»

مدیا میسا در ۱۱ مه ۲۰۱۵ شهید شد. او در توصیف آن روزهای پس از مقاومت، گفته بود: «به روستای زرمیخار حمله وحشیانه‌ای صورت گرفت. تعداد دشمن عددی نیست که قابل شمارش باشد. می‌خواستیم این حمله را خنثی کنیم . البته این یک حمله گسترده بود. آنها با تانک و توپ حمله کردند. با سلاحهای سنگین فراوان به رفقای ما حمله کردند. این حمله سه روز به طول انجامید. هر روز که می‌گذشت کمی از شدت حمله کم می‌کردیم و در نتیجه حمله دفع شد. از یک طرف داعش می‌خواست به روستاهای دیگر برسد، از طرف دیگر ارتش ترکیه با سلاحهای سنگین حمله می‌کرد. در حالی که داعش از همه طرف حمله می‌کرد، دولت ترکیه نیز از منطقه‌ای که در آن قرار داشت حمله می‌کرد. چنین نبرد سختی بود. دشمن به ما اجازه استراحت نمی‌داد. یعنی می‌خواست بدون نفس، بدون نیرو، بدون ایمان و بدون روحیه بمانیم. موصل در یک روز تصرف شد، اما مقاومت کوبانی دو سال است که ادامه دارد.

مقاومت یگان‌های مدافع زنان در کوبانی و روستاهای آن روحیه زیادی ایجاد کرد. حس متفاوتی بود. در آن حملات شدید و مناطق جنگی، آدم می‌بیند که جوانی جای خود را رها نمی‌کند و تا آخرین قطره خون و آخرین تیر با تانک‌ها و سلاح‌های سنگین می‌جنگد. انقلاب زنان، انقلاب خاورمیانه است. این در کوبانی ثابت شد. نبرد کوبانی بار دیگر حقیقت زنان کورد را آشکار کرد. زن کورد مقاومت و روحیه جنگندگی خود را نشان داد. زنان به کابوس تبهکاران داعش تبدیل شدند، آنها از کشته شدن توسط زنان می‌ترسیدند، آنها در برابر زنان مبارز وحشت کردند.»

برگرفته از مستند مقاومت قرن.