کوچر: ما می‌توانیم انزوا را با گسترش کارزار و مقاومت بشکنیم

حسن کوچر معاون رئیس مشترک شورای خودمدیریتی شمال و شرق سوریه گفت: «انزوای رهبر آپو انزوای کل منطقه است و با اتحاد مردم خاورمیانه می‌توانیم انزوا را بشکنیم.»

حسن کوچر، معاون رئیس مشترک شورای اجرایی اداره خودمدیریتی شمال و شرق سوریه درباره کارزار برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مشکل سوریه با خبرگزاری فرات(ANF) صحبت کرد.

حسن کوچر با یادآوری اینکه ماه مارس برای خلق کورد و مردم منطقه مهم است، یاد شهدای ۱۲ مارس در قامشلو و همچنین شهدای هلبجه را گرامی داشت. حسن کوچر با بیان اینکه در ۱۵ مارس، مردم سوریه در برابر ظلم و ستم دولت سوریه ایستادند و خواستار تغییر نظام فعلی با راهپیمایی بزرگ مسالمت آمیز شدند، گفت: «اما همانطور که میدانید با وجود گذشت ۱۳ سال، کشتارها و مرگ در سوریه همچنان ادامه دارد، مشکل سوریه حل نشده است، اما مشکل سوریه به جنگ بین گروه‌های مسلح تبدیل شده است. به دلیل این گروه‌های مسلح، مردم سوریه در وضعیت بدی قرار گرفته‌اند. تاکنون بحران اقتصادی و سیاسی در سوریه ادامه دارد. البته با تمام این اوصاف، حمله دولت ترکیه به سوریه و اشغال بسیاری از شهرها، مشکل را جدی‌تر کرد. تغییر جمعیتی، مهاجرت میلیون‌ها نفر از سوریه، شهادت بیش از ۵۰۰ هزار نفر نشان می‌دهد که مشکل سوریه چقدر جدی است. از نظر سیاسی، مشکل سوریه هنوز حل نشده است.»

حسن کوچر اعلام کرد که برخی از نیروهای بین‌المللی برای حل مشکل سوریه تلاش می‌کنند، اما تلاش جدی صورت نمی‌گیرد زیرا مردم سوریه در این تلاش‌ها دخالت ندارند. حسن کوچر تصریح کرد که مذاکرات ژنو و آستانه اوضاع سوریه را بدتر کرده است.

حسن کوچر گفت: «اگر راه حلی برای مشکل سوریه مورد نظر است، باید توسط خود مردم سوریه انجام شود. نیروهای بین‌المللی نمی‌توانند مشکل سوریه را حل کنند. زیرا این نیروها به منافع خود فکر می‌کنند، آنها به منافع مردم سوریه فکر نمی‌کنند.»

حسن کوچر با بیان اینکه آنها یک پروژه دموکراتیک را در شمال و شرق سوریه ایجاد کردند، گفت: «مردم سوریه امید خود را در این پروژه می‌یابند. زیرا فقط شمال و شرق سوریه است که توانسته سر پا بماند. مردم همه با هم در آن زندگی می‌کنند. کوردها، عرب‌ها، سوریانی ها و غیره، همه در این نظام آزادانه و آبرومندانه زندگی می‌کنند، این یک پروژه دموکراتیک است و می‌تواند همه مشکلات سوریه را حل کند.»

حسن کوچر در رابطه با نوروز ۲۰۲۴ گفت: «نوروز امسال بر اساس آزادی جسمانی رهبر ملت دموکراتیک رهبر آپو خواهد بود. کارزار آزادی رهبر آپو هم در جهان و هم در منطقه ما ادامه دارد. اگر انزوای رهبر ملت دموکراتیک ادامه یابد، این حملات به مردم همیشه ادامه پیدا می‌کند. بنابراین مبارزه با انزوا وظیفه هر انسان میهن‌دوست، دارای اخلاق و انسانیت است و نوروز امسال نیز بر همین اساس برگزار می‌شود و لذا باید شرکت در نوروز قوت گیرد. اینگونه می‌توانیم انزوا را بشکنیم. بدون شک اشغالگری و حملات برای قتل‌عام ادامه دارد. نوروز خود مبارزه با ظلم است. امروز ما با روح نوروز زندگی می‌کنیم. ما با ظلم، اشغالگری و ذهنیتی که می‌خواهد جامعه را بکشد مبارزه می‌کنیم و مبارزه ما ادامه خواهد داشت. ما نوروز امسال را به مقاومت تبدیل خواهیم کرد، زیرا نوروز روز جدیدی است. نه تنها در نوروز، ما هر روز مبارزه می‌کنیم، برای آزادی مقاومت می‌کنیم.»