علی حسن: ما جان خود را در راه امنیت منطقه فدا می‌کنیم

عضو‌ فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، علی حسن خاطر نشان کرد حمله به آکادمی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌ریزی شده بوده است و ‌‌گفت: «به شهدا قول می‌دهیم به خاطر امنیت جامعه جان خود را فدا نماییم.»

‌عضو‌ فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، علی حسن، در رابطه با حملات دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کرد و گفت: «دولت ترکیه حملات برنامه‌ریزی شده‌ای را به مناطق شمال و شرق سوریه انجام داده است؛ در این حملات اکثرا موسسات و سازمان‌هایی که به خلق و جامعه خدمت می‌کنند، را مورد هدف قرار داد. هدفشان از بین بردن برق و آب و زیرساخت منطقه بود. برای رسیدن به اهدافشان و علیه مقاومت خلق، افراد غیر نظامی نیز مورد هدف قرار گرفتند. در عین عیسی کودک را مورد هدف قرار داد و در روستاهای دربسیه‌ زنان کشاورز مورد هدف قرار گرفتند. در کوبانی و منبج همین عمل انجام شد.

در ادامه‌ی سخنانش، حسن اعلام کرد که ترکیه خیلی وقت است که در صدد جنگی علیه مناطق شمال و شرق سوریه است و گفت: «نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک (ق‌س‌د) اطلاعیه‌های زیادی منتشر کرده‌اند، اما همگی می‌دانیم که دولت ترکیه برای از بین بردن پروژه‌ی دمکراتیک، اتحاد و برادری و خواهری خلق‌ها، همیشه بهانه در دست دارد. دولت ترکیه به دلیل پروژه‌ی دمکراتیک، اتحاد و برادری و خواهری خلق‌ها و یک‌صدایی آن‌ها در شمال و شرق سوریه، نگران است. اما واضح است که داعش را به عنوان تهدیدی به مرزهای خود نمی‌بیند. کسانی که بیشترین سود را از این حملات می‌برند ترکیه و هسته‌های داعش هستند. از این رو سعی می‌کنند خود را در منطقه سازماندهی کنند و به نیروهای ما حمله کنند.»

علی حسن در سخنان در رابطه با عملیات علیه هسته‌‌های داعش کفت: «از زمان آزادسازی شهرک باخوز تا کنون صدها عملیات توسط نیروهای ما با کمک ائتلاف بین‌المللی انجام شده است. به ویژه در اردوگاه هال برای جلوگیری از برنامه‌ریزی و حمله هسته‌ها عملیات انجام شد.»

در ادامه‌ی سخنانش علی حسن در رابطه با حمله‌ی دولت ترکیه به آکادمی مبارزه با مواد مخدر گفت: «حمله به آکادمی مبارزه با مواد مخدر توسط دولت ترکیه طراحی شده بود. از آن‌جایی که اعضای ما در زمینه‌ی حفاظت از جامعه و خطرات مواد مخدر آموزش دیده بودند و دولت ترکیه نمی‌خواست منطقه عاری از مواد مخدر باشد، به آکادمی حمله کردند و ۲۵ تن از اعضای ما شهید شدند.»

عضو‌ فرماندهی کل نیروهای امنیت داخلی شمال و شرق سوریه، علی حسن، به شهدا قول داد به خاطر امنیت جامعه جان خود را فدا نمایند و همیشه راه آن‌ها را ادامه خواهند داد تا جامعه در امنیت و دور از خطر و تهدید با هم زندگی نمایند.