“علیه نسل‌کشی، لازم است رویکرد خودمحافظتی ترویج یابد”

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه یاد شهدای نسل‌کشی شنگال را گرامی داشت و اعلام کرد، لازم است خلق شنگال علیه این نسل‌کشی‌ها لازم است رویکرد خودمحافظتی ترویج دهند.

اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در رابطه با یادبود نسل‌کشی شنگال توسژثط داعش در ۳ اوت ۲۰۱۴، اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

اداره‌ی خودمدیریتی اعلام کرد، پس از ۹ سال، سرنوشت مفقودین و گورهای دسته جمعی نامشخص است. جامعه‌ی بین‌المللی در برابر این جنایت‌ها مسئول است. جنایتکاران و همکارانشان تاکنون دستگیر نشده‌اند. هنوز اتفاقات شنگال به عنوان واقعه‌ی نسل‌کشی شناخته نشده است.

اداره‌ی خودمدیریتی یاد شهدا و قربانیان شنگال را گرامی داشت و گفت: “این نسل‌کشی هنوز هم ادامه دارد. ترکیه از طریق گروه‌های تروریستی به حملات خود به مناطق شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. آن‌چه در عفرین و سریکانی و گری‌سپی اتفاق می‌افتد، همان جنایت و نسل‌کشی است”.

اداره‌ی خودمدیریتی به یگان‌های مدافع خلق و یگان‌های مدافع زنان درود می‌فرستد، اعلام کرد که آن‌ها خلق شنگال را نجات دادند، می‌گوید: “اداره‌ی خودمدیریتی براساس توانایی خود هر کاری که نیاز بوده باشد را پیشکش خلق شنگال کرده است و همچنان به این کار ادامه خواهد داد. ما از بازگشت به شنگال و بنیان گذاری اراده‌ی آزادی آن‌ها حمایت می‌کنیم”.

همچنین اداره‌ی خودمدیریتی از جامعه‌ی ایزدی می‌خواهد، رویکرد خودمحافظتی را ترویج دهند و می‌گوید: “باید ایزدیان به سرزمین خود بازگردند، از روستا و تاریخ و هویت خود محافظت نمایند”.