م.س.د و سوریه‌‎ی آینده ١ می را گرامی داشتند

حزب آینده‌ی سوریه و مجلس سوریه دموکراتیک (م.س.د) ١ می را به کارگران تبریک می‌گویند و از همه می‌خواهند تا تلاش‌های خود را برای حمایت از جنبش کارگری در شمال و شرق سوریه و اعطای حقوق کارگران متحد کنند.

به مناسبت ١ می، روز جهانی کارگر، بسیاری از نهادها و احزاب سیاسی شمال و شرق سوریه پیام‌ها و بیانیه‌هایی را به ناسبت گرانی داشت این روز منتشر کردند.

م.س.د بیانیەی تبریک این روز را در ارگان رسمی خودمنتشر کرد و گفت: "به مناسبت ١ می، روز جهانی کارگر، مجلس سوریه دموکراتیک صمیمانەترین به فرزندان طبقه کارگر شمال و شرق سوریه، این کشور و جهان تبریک میگوید".

همچنین ذکر شدە است: "ما از هر شهروندی که ارزش کار را درک کردە و برای گسترش کارهای عامالمنفعە و توسعه تلاش خالصانه انجام میدهد، تشکر و قدردانی می کنیم".

در ادامەی پیام مجلس سوریه دموکراتیک (م.س.د) تاکید شده است که قدردانی از تلاشهای این قشر زحمتکش کە تلاششان ساختن سوریهای بهتر است برای خود و نسلهای آینده، پس از رهایی از ظلم، تروریسم، اشغال و رفع هر گونه ظلم و تبعیض، همراە با حرکت بسوی جامعەای کە در آن بە کارگر احترام میگذارد و از حقوق آنان محافظت میکند، جامعەای کە توسعهی اقتصادی و اجتماعی را برای سوریهای که همهی جوامع را در بربگیرد، آمادە میکند".

حزب آینده سوریه نیز به نوبه خود این سالگرد را با بیانیه ای در مقابل مقر حزب در رقه به کارگران تبریک گفت و سوهام داوود دبیر کل حزب در حضور اعضای خود قرائت کرد.

در این بیانیه بر نقش کارگران در جامعه تاکید شدە و خواستار ادغام تلاشها برای حمایت از جنبش کارگری شمال و شرق سوریه و اعطای حقوق کارگران شد.

همچنین با قدردانی از مجاهدت مستمر کارگران و تبریک این سالگرد مهم، از سهم سازنده کارگران در سازندگی و پیشرفت جامعهیشان ابراز احترام و قدردانی کرد، زیرا با تمام توان، فداکارانە و دلسوزانە برای این منظور تلاش میکنند".

این حزب بر لزوم رعایت همه ارزش‌ها و اصول مرتبط با حقوق کارگران در اجرای یک دموکراسی مناسب تاکید کرد و تاکید کرد که معتقد است کارگران سوریە پیشگامان و از مشارکت‌کنندگان در ساختن آیندهی سوریه خواهند بود که سوریەایها برای آن مبارزە میکنند.