«ما با تفکر رهبر آپو پیروز می‌شویم»

نوری شیخو عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) اظهار داشت: «ما عهد می‌بندیم که با تکیه بر تفکر و فلسفه‌ی رهبر آپو، آزادی جسمانی وی را محقق کنیم و به پیروزی نهایی برسیم.»

عضو حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) در حلب؛ نوری شیخو یکی از کسانی است که با رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان دیدار داشته و از وی الهام گرفته است. نوری شیخو درباره مبارزات رهبر آپو و تاثیرات وی بر خلق کورد؛ با خبرگزاری فرات ( ANF ) گفتگو کرد.

نوری شیخو اعلام کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان این خلق را از نابودی نجات داد و افزود: «یک زندگی نوین را به ما داد. اضمحلال فرهنگی و زبانی و انقراض اصالت و هستی را بر خلق کورد تحمیل کرده بودند. خواستند کوردها را کفن‌پوش کرده و بکشند. اما با به‌میدان آمدن رهبر آپو آن تب مرگ از بین رفت، کفن مرگ پاره شد و زندگی جدیدی خلق گردید.» 

نوری شیخو با بیان اینکه نظام امپریالیستی در برابر اندیشه عبدالله اوجالان رهبر خلق کورد شکست خورده است، گفت: «رهبر آپو ممکن است از نظر جسمانی دستگیر شده باشد، اما او از لحاظ فکری همواره در میان ماست. خلق ما دور رهبری به حلقه آتش تبدیل شدند. ما در مرحله‌ی حساسی به‌سر می‌بریم. افکار و ایده‌های رهبر آپو در میان ما جاریست. ما با تکیه بر افکار رهبر آپو به پیروزی نهایی خواهیم رسید.رهبر آپو برای ایجاد شخصیتی آزاد، مبارزه‌ای بی‌نظیر را رهبری کرد. خواستند رهبر آپو و خلق را از هم جدا کنند. اما خلق و رهبر آپو از نظر عاطفی با هم مرتبط هستند. ما وجود رهبر خود را احساس می‌کنیم و این‌گونه تلاش و مبارزات خود را ادامه می‌دهیم. ما عهد می‌بندیم که آزادی جسمانی رهبر آپو را با اندیشه و فلسفه او محقق کنیم و در یک پیروزی مطلق زندگی کنیم.»