«ما باید اتحاد خود را در برابر حملات به هویت کوردی تقویت کنیم»

شروان مسلم، رئیس مشترک دانشگاه کوبانی با گرامی‌داشت یاد شهدای قتل‌عام هلبجه گفت: «مردم ما اکنون باید به پا خیزند. ما هر روز با حملات دولت ترکیه روبرو هستیم. ما باید اتحاد خود را در برابر حملات به هویت کوردی تقویت کنیم.»

شروان مسلم، رئیس مشترک دانشگاه کوبانی، درباره قتل‌عام هلبجه با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. مسلم در ابتدا یاد شهدای قتل‌عام هلبجه را گرامی داشت و گفت: «این قتل‌عام مایه شرمساری بر چهره بشریت خواهد ماند، کسانی که به زندگی خود مشغول بودند و مانند اکثر مردم در سرزمین خود زندگی می‌کردند، هدف رژیم فاشیستی قرار گرفتند. این قتل‌عام نه علیه عده‌ای بلکه علیه یک ملت بود. مردم هلبجه که به زندگی روزمره خود ادامه می‌دادند با سلاح‌های ممنوعه مورد حمله قرار گرفتند و در نتیجه این حمله هزاران نفر شهید شدند.»

شروان مسلم با اعلام اینکه در تاریخ دولت‌های نژادپرست و حاکم قتل‌عام‌های زیادی را علیه خلق کورد انجام داده‌اند، هلبجه را ادامه آن قتل‌عام‌ها دانست. مسلم گفت: « این قتل‌عام ادامه قتل‌عام در دره زیلان است، ادامه همه قتل‌عام‌هایی است که علیه کوردها انجام شد. آن دسته از مردمی که برای آزادی و هویت خود قیام کردند، مورد آن قتل‌عام قرار گرفتند.»

قتل‌عام در هلبجه همچنان ادامه دارد

 شروان با بیان اینکه حاکمان و صاحبان قدرت همیشه می‌خواستند آنها را نابود کنند، گفت: «این قتل‌عام از معیار اخلاق و عدالت فاصله دارد و به دلیل منافع سیاسی، قتل‌عام هلبجه نادیده گرفته شد. همه سیستم‌هایی که کوردستان را اشغال کردند با هم این قتل‌عام را انجام دادند. تمام نظام‌هایی که کوردستان را اشغال کردند، صدها قتل‌عام علیه کوردها انجام دادند.

مردم ما در برابر همه قتل‌عام‌ها و کشتارها مقاومت کردند، اما با ظهور جنبش آزادی کوردستان، همه کشتارها برملا شد. الان هم قتل‌عام در هلبجه ادامه دارد. مردم هلبجه زیر چنگال نسل‌کشی هستند. مردم هلبجه باید علیه این قتل‌عام‌ها قیام کنند.»

شروان در پایان سخنان خود گفت: «اکنون مردم ما باید به پا خیزند. ما هر روز مورد حمله دولت ترکیه قرار می‌گیریم، باید اتحاد خود را در برابر حملات به هویت کوردی تقویت کنیم، باید خودمدیریتی را تقویت کنیم. سطح فکری خود را حفظ و تقویت کنیم، ما با هم این قتل‌عام‌ها را از بین خواهیم برد.»