ما باید از اعتصاب غذای دوره‌ای صیانت کنیم

انجمن خانواده‌های شهدای شهر کوبانی خواستار صیانت از اعتصاب غذا در زندان‌های دولت اشغالگر ترکیه شد.

در ۱۰۴ زندان در باکور کوردستان و ترکیه، از ۲۷ نوامبر، زندانیان پ‌ک‌ک و پاژک به عنوان بخشی از کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» دست به اعتصاب غذا زده‌اند. ادارات خانواده‌های شهدا در منطقه فرات نیز در حمایت از اعتصاب غذا با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

جیهان علی از مدیریت انجمن خانواده‌های شهدای ناحیه چلبی صحبت کرد. جیهان علی تاسیس پ‌ک‌ک را سرآغاز زندگی جدیدی برای آنها دانست و گفت: «ملت کورد هرجا که بوده باشد، مورد نسل‌کشی قرار گرفته و هر جا قیام کرده، سرکوب شده است. اما برای آنکه کوردها از این تاریخ و تاریکی پر از نسل‌کشی نجات یابند، پ‌ک‌ک تاسیس شد. کوردها سابقه هزاران ساله دارند و قدیمی‌ترین ملت خاورمیانه هستند. اما نسل‌کشی و نابودی همیشه بر کوردها تحمیل شده است.»

هرگز دیوارها، محدودیتی برای ایده‌های رهبر آپو ایجاد نکردند

 جیهان علی با بیان اینکه از هر روشی برای از بین بردن پ‌ک‌ک استفاده شد، اما اراده پ‌ک‌ک از همه فنون و نقشه‌های نسل‌کشی آنها محکم‌تر بود، ادامه داد: «گریلا سفر آزادی را آغاز کرد، آن سفر برای تمام مردم ستمدیده بود. دشمنان همچنان می‌خواستند رهبر ما را با توطئه، برای نابودی ملت کورد دستگیر کنند. انزوا را بر رهبر آپو تحمیل کردند و با انزوا سعی در سرکوب افکار و اندیشه‌های او داشتند. اما دیوارها هرگز مانعی در برابر ایده‌های رهبر آپو نبودند.»

جیهان علی با استقبال از اعتصاب غذای زندانیان گفت: «در چارچوب کمپین  «آزادی رهبر آپو و راه حل سیاسی برای مسئله کورد»، اعتصاب غذا در زندان‌های باکور کوردستان و ترکیه از ۲۷ نوامبر آغاز شد. ما هم از صمیم قلب به آنها درود می‌فرستیم، تا پایان دنباله‌رو آن‌ها خواهیم بود. اراده ما همیشه محکم است، هیچکس نمی‌تواند اراده ما را بشکند. همان‌گونه که اعتصاب غذا در زندان‌ها با اراده و مقاومت آغاز شد، ما هم تا پایان مبارزه خواهیم کرد.»

یاران مظلوم، راه او را ادامه می‌دهند

جیهان سخنان خود را با این جملات خاتمه داد: «مقاومتی که از زندان‌ها شروع شد با مظلومها آغاز شد و اکنون یاران مظلوم هم میراث‌دار او هستند و با این مقاومت هر چهار بخش کوردستان را یکی می‌کنیم. ما با گریلا و رهبرمان هستیم.»

هدف دولت ترکیه این است که کوردها را از سرزمین اصیل خود بیرون کند

عادل حجی از انجمن خانواده شهدای منطقه فرات گفت: «دولت اشغالگر ترکیه همواره می‌خواست مردم کورد را از سرزمین اصلی خود بیرون کند، آنها را نابود کند و در معرض نسل‌کشی روحی و جسمی قرار دهد. می‌خواست دموگرافی کوردستان را نابود کند.

همه باید از اعتصاب غذا در زندان‌های باکور کوردستان و ترکیه صیانت کنند. ما به عنوان مردم شمال و شرق سوریه تا آخر از فرزندان مقاومتگر خود صیانت خواهیم کرد و تا پایان راه آنها را ادامه خواهیم داد.»