تصویر

ما به حملات دولت اشغالگر ترکیه، با مقاومت خودمان پاسخ خواهیم داد

خانواده‌های شهدای کانتون جزیر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه به این منطقه را محکوم کردند و اعلام کردند که تا پایان در برابر حملات، مقاومت خواهند کرد.

مقاومت برضد حملات اشغالگرانه

ارتش اشغالگر ترکیه در تاریخ ۳۱ می حملاتی هوایی را با هواپیماهای بدون سرنشین به شهرهای تل حمیس، تل کوچر و عامودا در کانتون جزیر انجام داد که در نتیجه آن ۴ مبارز نیروهای سوریه دموکراتیک شهید و ۱۱ غیرنظامی زخمی شدند. 

نارضایتی‌ها در مقابل حملات دولت اشغالگر ترکیه در حال افزایش است.

آیده خلیل عضو سازمان خانواده‌های شهدای شهر قامشلو که مادر شهید اورهان نیز می‌باشد، موضع خود را در قبال حملات دولت ترکیه به منطقه با خبرگزاری فرات در میان گذاشت. 

خلیل هدف دولت ترکیه را ایجاد تنش و خرابکاری در انتخابات منطقه دانست و گفت: «اما این موضع ماست، هر اتفاقی هم بیفتد انتخابات خود را برگزار می‌کنیم و در مقابل دشمن می‌ایستیم. دولت ترکیه به همه طرق ممکن به مردم غیرنظامی حمله می‌کند. ما  به هیچ عنوان این کارشکنی‌ها را قبول نداریم و از ۷ ساله تا ۷۰ ساله همگی در مقابل دشمن خود خواهیم ایستاد. ما به خاطر هزاران شهید و جانبازمان، راه خود را تا آخر ادامه می‌دهیم. سرزمین ما، سرزمین شهداست و ما تا آخرین قطره خون در خاک خود خواهیم ماند.»

علی سادون یکی دیگر از اعضای خانواده شهدای کانتون جزیر نیز در این باره اظهار نظر کرد و گفت: «دولت اشغالگر ترکیه سال‌هاست که به طور مستمر به مناطق ما حمله می‌کند. در این زمان برای جلوگیری از برگزاری انتخابات، حملات خود را افزایش داده است. دولت ترکیه، حکومتی است که بر اساس جنگ، خونریزی و نابودی خلق ساخته شده است و می‌خواهد شور و اشتیاق خلق را برای انتخابات از بین ببرد. همچنین می‌خواهد اراده خلق را شکست دهد و از طریق حملات منطقه را خالی از سکنه کند. اما باید بداند که ما تا آخر مبارزه می‌کنیم. همه ساکنان این منطقه با اشتیاق فراوان در انتخابات شرکت خواهند کرد و اراده خود را نشان خواهند داد.»

هِوی السید عضو مجلس زنان سازمان خانواده‌های شهدای کانتون جزیر نیز حملات رژیم اشغالگر ترکیه را محکوم کرد و اعلام کرد که در هر منطقه با مقاومت، پاسخگوی حملات دولت ترکیه خواهند بود. هِوی السید با بیان اینکه حملات دولت اشغالگر ترکیه در برابر مقاومت خلق بیهوده خواهد بود ادامه داد: «ما مقاومت را با الهام از شهید مظلوم دوغان که گفت «مقاومت زندگی است» آغاز کردیم. به یُمن اندیشه و فلسفه رهبر آپو و شهدایی که در این راه جان خود را فدا کردند، ایستاده‌ایم. چون ما کورد هستیم و مثل بقیه خلق‌ها، زبان، حقوق و فرهنگ خود را داریم.» 

هِوی در پایان سخنان خود اعلام کرد که دولت اشغالگر ترکیه نمی‌تواند آنها را نابود کند و ادامه داد: «ما به عنوان خانواده شهدا، خود دارای قدرت هستیم، ما شهدا را داریم. مقاومت خواهیم کرد. ما به عنوان خانواده شهدا همیشه می‌ایستیم و مبارزه می‌کنیم.»