ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو در میدان‌ها خواهیم بود

ساکنان منطقه فرات اعتراضشان علیه انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را نشان دادند و گفتند: برای آزادی جسمانی رهبر آپو شبانه روز در میدان‌ها خواهیم بود.

اعتراضات علیه انزوای شدید رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان ادامه دارد. شهروندان منطقه فرات اعلام کردند که تا دستیابی به آزادی فیزیکی عبدالله اوجالان، در میدان‌ها تظاهرات خواهند کرد.

"ما می‌خواهیم از وضعیت رهبر خود مطلع شویم"

جهان بوزان بیان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برایشان موجودیت و سرآغاز زندگی جدید است و گفت: رهبر ما در نتیجه یک توطئه بین‌المللی به اسارت درآمد. دولت‌هایی که به اصطلاح مدافع حقوق هستند، می‌گویند ما از حقوق مردم دفاع می‌کنیم. اما این کشورها به خاطر منافع خود از هر چیزی می‌گذرند. رهبر آپو حق دارد با وکیل خود و خانواده‌اش ملاقات کند. اما این حق در مقابل دیدگان دنیا مسدود شده است. ما می‌خواهیم از وضعیت رهبرمان مطلع شویم، این وضعیت باید روشن شود. هدف دشمن از بین بردن رابطه خلق و رهبری است. اما باید بدانند که اندیشه‌های رهبر آپو در دل و ذهن ما کاشته شده است. ما با رهبر آپو زندگی می‌کنیم. دشمن از ما می‌خواهد که تسلیم شویم و از آرمان خود دست برداریم. اما خوب بدانند که ما زندان امرالی را ویران و رهبرمان را آزاد خواهیم کرد.

"بایستی همه خلق‌های ستمدیده بپا خیزند"

امینه یاسین همچنین با بیان اینکه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قتل‌عام‌های زیادی را به بار آورده است، گفت که اردوغان باید مجازات و دستگیر شود. یاسین با بیان اینکه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان باید فوراً آزاد شود، ادامه داد: ما به عنوان مادران شهدا زنجیرهای امرالی را خواهیم شکست و رهبر خود را از نظر جسمانی آزاد خواهیم کرد. بایستی همه ما کوردها و همه خلق‌های ستمدیده بپا خیزیم. آزادی رهبر آپو آزادی ماست. تا رهبر آپو آزاد نشود، آزاد نخواهیم بود. ما آزادی فیزیکی رهبر آپو را با مقاومت خود تضمین خواهیم کرد.

"ما برای آزادی جسمانی رهبر آپو در میدان‌ها خواهیم بود"

روکن تمو همچنین اعلام کرد که تا زمانی که آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را تامین نکنند، به عنوان جوانان کورد در میدان‌ها حضور خواهند داشت و گفت: با روحیه جوانی رهبر خود را از نظر جسمانی آزاد خواهیم کرد. سی.پی.تی پس از ۶ ماه بیانیه‌ای صادر کرد، اما اطلاعات روشنی در مورد وضعیت رهبر ما ارائه نکرد. ما با مقاومت خود آزادی جسمانی رهبر آپو را تضمین خواهیم کرد.