‌«ما صاحب این سرزمین هستیم و برای این سرزمین مقاومت خواهیم کرد‌»

ابوعمار یکی از فرماندهان شورای نظامی منبج با بیان اینکه با فراخوان خلق، آنها شهر خود را آزاد کردند گفت: «ما صاحب این سرزمین هستیم و برای این سرزمین مقاومت خواهیم کرد.»

ابوعمار یکی از فرماندهان شورای نظامی منبج در مورد سالگرد آزادسازی این شهر با خبرگزاری فرات(ANF) صحبت کرد.

ابوعمار با بیان اینکه آنها فرزندان همین شهر هستند گفت: «حمله‌ای که از شهر کوبانی آغاز شد، نقطه عطفی بود برای آزادسازی همه شهرها. آن شهر که با وحشت سیاه و ترور داعش پوشیده شده بود، نهایتا باعث زینت و برخواستن خلق‌ها شد. پس از آزادسازی کوبانی، تصمیم به آزادسازی منبج تا سد تشرین و به ویژه در سال ۲۰۱۶ گرفتیم. ما به رهبری ابولیلا این گام بزرگ را آغاز کردیم.

ابولیلا ۶ روز پس از شروع نبرد و تشکیل شورای نظامی منبج به شهادت رسید. بنابراین گام برای آزادسازی منبج به گام ابولیلا برای آزادسازی منبج تبدیل شد. تبهکاران از مردم ما به عنوان سپر زنده استفاده می‌کردند، اما باز هم با قدرتی که از خلق می‌گرفتیم همه موانع را از جلوی خود برداشتیم و به آزادسازی ادامه دادیم. ما با درخواست و فراخوان خلق خود بود که شهرمان را نجات دادیم. مردم به گونه‌ای به استقبال ما آمدند که فکر می‌کردیم به خانه خود می‌رویم و به طرف مادر و پدرمان می‌رویم؛ مردم ما با آن حس ما را در آغوش گرفتند. خلق ما از هر نظر از ما حمایت کردند. با اینکه شهدای زیادی دادیم اما در نهایت پیروز شدیم.»

ابوعمار ادامه داد: «ابولیلا یکی از فرماندهانی بود که در همه عرصه‌ها پیشرو بود و قدرت و توان ذهنی خارق‌العاده‌ای داشت. خود او مبنای حرکت برای آزادسازی منبج بود و به همه ما نیرو داد و با آن نیرو بود که توانستیم مقاومت کنیم. بعد از شهادت ابولیلا، هر شَروانی عهد می‌بست که آرزوی ابولیلا، آرزوی نجات خانه و خیابان‌های منبج را محقق کند. با شهادت ابولیلا سعی کردند روحیه و امیدمان را از ما بگیرند اما ما با امید و وعده‌ای که به ابولیلا داده بودیم پیروز شدیم. با شروع آزادسازی منبج، ی‌پ‌گ و ی‌پ‌ژ نیز در آن شرکت کردند؛ زنان زیادی به صفوف ی‌پ‌ژ پیوستند، در واقع با آمدن ی‌پ‌ژ، این گام به نوعی آزادی زنان نیز بود.»

ابوعمار با بیان اینکه شهر منبج دارای موقعیت استراتژیک است و ملتی دموکراتیک در آن ایجاد شده است، از این رو است دولت اشغالگر ترکیه هر روز به آن حمله می‌کند گفت: «هدف دولت اشغالگر ترکیه اشغال مناطق به ویژه شهر منبج است. چون شهر منبج یک مکان استراتژیک دارد و در درون خود یک ملت دموکراتیک ساخته است. دولت ترکیه هر روز حمله می‌کند و می‌خواهد شهر منبج را اشغال کند. اما ما قدرت مقابله را داریم، هیچکس نمی‌تواند اهداف اشغالگرانه خود را اینجا گسترش دهد. ما با هرگونه خشونت و اشغالگری در سرزمین خود تا آخر مبارزه خواهیم کرد.»

ابوعمار در نهایت گفت که آنها صاحبان واقعی این سرزمین هستند و قول می‌دهند که از سرزمین خود صیانت کنند و گفت: «این سرزمین، سرزمین ماست و ما از سرزمین خود حفاظت خواهیم کرد. خلق ما از ما پشتیبانی می‌کنند و ما با حمایت آنها پیروز خواهیم شد. وقتی دولت اشغالگر ترکیه حمله می‌کند، نمی‌داند که ما توان مقاومت را داریم. آغوش ما به روی همه کسانی که می‌خواهند در جامعه دموکراتیک شرکت کنند باز است.»