مادران گریلا خواستار مجازات شدن خائنان هستند

مادران گریلا خشم خود را از تحویل دادن گریلای نیروهای مدافع خلق (هارون اَلباک) توسط مزدوران بە حکومت ترکیه ابراز کردند. آنها از خلق باکور کوردستان خواستند تا خائنان را مجازات کنند.

بە دلیل شکنجەی گریلای نیروهای مدافع خلق هارون اَلباک بە دەست چند روستایی اهل شهرک هزخی واقع در شرناخ در باکور کوردستان، سپس تحویل ارتش اشغالگر ترکیه داده شد. امروز مادران گریلا با برافراشتن پرچم پ‌.ک‌.ک بر مزار شهید دلیل ساروخان در قامشلو، بیانیه‌ای شفاهی برای رای همگانی منتشر کردند.

این بیانیه توسط مادر منیجە حیدر قرائت شد، در ابتدای این بیانیە، "این خیانتی کە برابر رفیق هارون بە دست مزدوران، آن‌هایی که شکنجه‌اش کردند و سپس تحویل ترکیه دادند، همان ترکیه‌ای که دشمن دیرینه‌ی خلق کورد است، محکوم گردید و آن را به مانند لکه‌ای سیاه بر پیشانی کسانی که کورد بودن را تبلیغ می‌کنند. "

همچنین در این بیانیه آمده است: "کسانی که برای از بین بردن گریلاهای آزادی کوردستان، با ترکیه همکاری می‌کنند، هرگز به اهدافشان نخواهند رسید، این خلق با خیانت نابود نخواهد شد و تاریخ گواه این واقعیت است."

همچنین این بیانیه در برگیرنده‌ی فخر مادران گریلا بود، "با دفاعی که فرزندانشان در کوه‌های آزاد انجام می‌دهند. "همچنین اعلام کرد "مادران گریلا تجدید عهد و پیمان خود را اعلام می‌دارند، به هر قیمتی که باشد، تا آخرین قطره‌ی خون همراه فرزندانشان خواهند ماند. همان‌گونه که تاریخ خودفروختگان شبیه به این‌ها را مجازات کرده، بیگمان مجازات این خیانتکاران را نیز گ با چشم خواهیم دید،  مطمئن هستیم که خلق ما در شهرک هزخ و سراسر باکور کوردستان این خائنین را به سزای عمل خود خواهند رساند و آن‌ها را در میان خود جای نخواهند داد. "

در پایان این بیانیه مادران گریلا تأکید کرده‌اند: "همگی مادر هارون هستند، مانند فرزندانشان در کوه‌های آزاد، آن‌ها نیز مبارزه خود را تشدید خواهند کرد و تا زمانی که خائنان به اشد مجازات نرسند، آسوده خاطر نخواهند شد."

از خلق کورد در باکور و سراسر کوردستان خواستند که "هرگز سخنان هارون فراموش نکنند که در قلب ما نقش بسته است، آن‌چه آزارمان می‌دهد خیانت غریبه‌ها نیست بلکه خیانت خودی‌ها بر ضد فرزندان خلقمان است. "