مبارز نیروهای آزادی‌بخش عفرین سورو برخودان به شهادت رسید

نیروهای آزادی‌بخش عفرین اعلام کرد که مبارز به نام سورو برخودان در ۹ اوت ۲۰۲۴ به شهادت رسیده است.

بیانیه شهید

بیانیه نیروهای آزادی‌بخش عفرین شامل اطلاعات زیر است:

«رفیق ما سورو که در مرحله دوم مقاومت عصر عفرین در چارچوب مقاومت و مبارزه مستمر علیه دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، در عملیات منطقه عفرین نیز جای گرفته بود، در حین انجام وظیفه در ۹ اوت ۲۰۲۴ به شهادت رسید.

رفیق ما سورو برخودان، از سرزمین‌های مقاومت عصر، در عفرین در خانواده‌ای میهن‌دوست با فرهنگ و صاحب آینده کورد به دنیا آمد. با شروع انقلاب روژاوای کوردستان و حملات علیه مردم منطقه، رفیق ما سورو مانند هر جوان وظیفه‌شناس کورد خود را وقف صفوف انقلاب کرد و به وظایف میهن‌دوستی خود پرداخت. مردم ما که با جنایات غیرانسانی روبه‌رو شدند، به‌ویژه زمانی که شهر عفرین توسط دولت ترکیه و تبهکارانش در مقابل چشمان همه جهان اشغال شد، مجبور به مهاجرت شدند. رفیق ما سورو که به این دلایل در ذهن و قلبش احساس انتقام داشت برای رسیدن به هدفش به صفوف ما پیوست. رفیق سورو که با شخصیت قوی خود همواره توجه رفقایش را به خود جلب می‌کرد، تمام وظایف و مسئولیت‌های محوله را با اشتیاق و هیجان فراوان انجام می‌داد و حتی لحظه‌ای پا پس نمی‌کشید. او رفیقی فداکار و پرتلاش بود و از هر نظر بر پیشرفت خود تمرکز داشت. او می‌خواست در آموزش ایدئولوژیکی به وظایف آن دوره هم از نظر فکری و هم از نظر اجرایی پاسخ دهد. او خستگی‌ناپذیر وظایف انقلابی خود را در هر زمینه‌ای انجام داد و تا آخرین لحظه با ایمان و اراده فراوان برای آزادسازی عفرین و سایر مناطق اشغالی جنگید.

ما به عنوان نیروهای آزادی‌بخش عفرین در شخص خانواده ارزشمند رفیق شهید‌مان سورو برخودان به تمامی خانواده‌های شهدا و میهن‌دوستان تسلیت می‌گوییم. ما به عنوان رفقای او قول انجام وظایف انقلابی که رفیق سورو به ما سپرده است تکرار می‌کنیم و اعلام می‌داریم که یاد و خاطره همه شهدای انقلابی خود را در شخص او گرامی می‌داریم.

مشخصات شهید به شرح زیر است؛

نام سازمانی: سورو برخودان

نام و نام خانوادگی: محمد حسن

نام مادر: عایشه

نام پدر: حسن

محل و تاریخ شهادت: منطقه عفرین / ۹ اوت ۲۰۲۴.