مبارز ی‌پ‌ژ دلیلا جودی شهید شد

فرماندهی کل ی‌پ‌ژ اعلام کرد مبارز آنان دلیلا جودی‌ ‌‌(زوزان کارتال) مورخ ۱۳ ژوئن براثر یک حاثه شهید شد.

اعلام مشخصات شهید

فرماندهی کل یگان‌های مدافع زنان ‌(ی‌پ‌ژ) طی بیانیه‌ای کتبی شهادت مبارز خود را اعلام کرد.

اعلام شده است که مبارز ی‌پ‌ژ، دلیلا جودی مورخ ۱۳ ژوئن براثر یک حادثه شهید شده است و به خانواده او و خلق سلوپی تسلیت گفته شد.

در این بیانیه آمده است‌:‌ ‌«مبارز ما زوزان کارتال با نام دلیلا جودی، سال ۲۰۰۲ در شهر مقاومت،‌ سلوپی متولد شد، در خانواده‌ای میهن‌دوست با فرهنگ و راه و رسم میهن‌دوستی و کوردی رشد پیدا کرد. رفیق ما دلیلا جودی دانش آموز میانی مکتب تحصیلی بود که موج حملات نابودگرانه علیه خلق کورد و انقلاب روژاوا دشوارتر شد. او نیز به مانند هزاران جوان مبارز در مقابل سیاست‌های قتل‌عام گرایانه دارای موضع‌گیری بود.

رفیق ما دلیلا جودی در سال ۲۰۱۴ در زمانیکه شهر مقاومت، کوبانی به تمامی از سوی تبهکاران داعش محاصره شده بود و تهدید نابودشدن علیه کوردها اعمال می‌شد، به سوی انقلاب شتافت. او از لحظه‌ای که به مبارز انقلاب مبدل شد تا آخرین لحظه حیاتش برای دفاع از انقلاب مبارزه نمود. در حمله آزادسازی رقا با جسارتی عظیم مشارکت نمود. او نیز شکست دادن و از میان برداشتن تبهکاران داعش، اثر خود را در تاریخ برجای نهاد.

شهید دلیلا جودی در جوانی مشارکت نمود و از روح جوان خود همیشه محافظت نمود. بدین صورت در حیات با شور، اشتیاق و هیجان و انرژی عظیم خود، تاثیرگذار بود. خود را در عرصه نظامی پیشبرد داد و به مثابه یک زن همیشه می‌خواست که شخصیت خود را با اراده و قدرتمند کند. بزرگترین آرزوی او این بود که کودکان سرزمین‌اش در آرامی بزیند. برای اینکه به این آرزو برسد‌، میجنگید و مبارزه خود را ارتقا می‌داد. رفیق ما دلیلا جودی عمر خود را با زیبایی،‌ دل پاکی و رفاقت مملو نمود.

ما به عنوان فرماندهی کل ی‌پ‌ژ و رفقای او، همیشه به اهداف و آرزوهای شهیدان پایبند خواهیم بود و همیشه یاد و خاطره شهدا،‌ راه مبارزه ما را روشن خواهد نمود. ما دربرابر یاد و خاطره شهدا ادای احترام می‌نماییم و قول می‌دهیم که برای ایجاد سیستمی دمکراتیک و آزاد، همیشه در کار و کنش و مبارزه باشیم.‌‌‌‌‌‌‌‌‌»

مشخصات شهید به شرح زیر می‌باشد‌‌:

نام و نام خانوادگی‌: زوزان کارتال

نام سازمانی‌: دلیلا جودی

نام مادر‌: فاطمه

نام پدر‌: عبدالله

تاریخ شهادت‌: ۱۳ ژوئن ۲۰۲۴