«مبارزه ما تا زمان آزادی رهبر اوجالان ادامه دارد»

آمنه خدرو به کمپین بین‌المللی "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" اشاره نمود و اعلام کرد که آنان تا زمان آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به تلاش‌های خود ادامه خواهند داد.

سخنگوی ابتکار عمل سوریه برای آزادی رهبر عبدالله اوجالان در حلب؛ آمنه خدرو درباره کمپین "آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد" با خبرگزاری فرات (ANF) گفتگو کرد که این اقدام به پیشاهنگی حامیان خلق کورد در سطح جهانی آغاز شده است.

آمنه خدرو به سکوت نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشری نسبت به انزوای مطلق تحمیلی بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره کرد و تاکید نمود که این کمپین علیه این سکوت و برای پایان‌دادن به انزوای امرالی و تحقق آزادی جسمانی رهبر خلق کورد است.

آمنه خدرو گفت: «حکومت ترکیه در میان سکوت مجامع جهانی، برنامه‌هایش را اجرا می‌کند. اما با وجود بحران و جنگ، افکار مقاومت و مبارزه از امرالی گسترش یافته است. عبدالله اوجالان با وجود انواع شکنجه‌ها و اقدامات غیرقانونی دولت ترکیه، با افکار خود راه را به ما نشان می‌دهد. با گذشت زمان، امرالی به آکادمی علم و آزادی تبدیل شد.»

آمنه خدرو کمپین بین‌المللی برای آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را اقدامی تاریخی توصیف کرد و گفت: «هدف ما از این روند پایان‌دادن به انزوا و حل مسئله کورد است.»

سخنگوی ابتکار عمل حلب؛ آمنه خدرو در رابطه با این کمپین گفت: «ما شاهد پرتوهای امید از ۷۴ کشور هستیم. به‌ویژه به مقاومت تاریخی زنان در شمال و شرق سوریه و در کوههای آزاد کوردستان زیبایی بخشید.» وی افزود: «ما به همه مردم جهان به‌ویژه سازمان‌های فمینیستی که در این کمپین پیشگام شده‌اند درود می‌فرستیم.»

آمنه خدرو با یادآوری اینکه اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با کمپین در سراسر شمال و شرق سوریه، به‌ویژه در شهبا و حلب در حال برگزاری است، گفت: «مقاومت و مبارزه ما تا آزادی رهبر عبدالله اوجالان ادامه خواهد داشت.»