تصویر

«مداخله در خاورمیانه با توطئه ۹ اکتبر آغاز شد»

حسن کوچر اعلام کرد کسانی که این توطئه را انجام دادند اعتراف کردند که هدف اصلی این توطئه مداخله در خاورمیانه است. وی گفت: «بعد از به اسارت گرفتن رهبر آپو در خاورمیانه مداخله کردند به عبارت دیگر مداخله در خاورمیانه با اسارت رهبر آپو شروع شد.»

توطئه ۹ اکتبر

حسن کوچر، معاون ریاست مشترک شورای اجرایی اداره خودمدیریتی دموکراتیک شمال و شرق سوریه، هدف توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر و در این چارچوب، سیاست‌های دولت ترکیه و نیروهای بین‌المللی در قبال مردم کورد و مردم خاورمیانه را برای خبرگزاری فرات (ANF) ارزیابی کرد. کوچر خاطرنشان کرد که حملات دولت ترکیه به شمال و شرق سوریه به ویژه در ۹ اکتبر حاوی پیام‌های تاریخی است.

حسن کوچر گفت: «دولت ترکیه در ۹ اکتبر حملات نابودگری و قتل‌عام را به مناطق سرکانی و گریسپی که در آن مردم آشوری، چرکس، ارمنی، کورد و عرب در کنار هم زندگی می‌کنند، انجام داد. در برابر این حملات مقاومت زیادی صورت گرفت. با این حال، حملات دولت ترکیه به طور کلی با هدف تخریب و نسل‌کشی بود. انتخاب ۹ اکتبر به طور ویژه معنایی داشت؛ توطئه بین‌المللی علیه رهبر آپو نیز در این تاریخ صورت گرفت. با این کار آنها در واقع می‌خواستند این پیام را بدهند: 'ما به سیاست تخریب و نسل‌کشی ادامه خواهیم داد. ما انزوا را در امرالی عمیق‌تر خواهیم کرد. ' در واقع معلوم است که نظام امرالی به خودی خود یک سیستم قتل‌عام است. این انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو در واقع انزوای تحمیل شده بر مردم منطقه است. این یک انزوا علیه نیروهای دموکراتیک و ملت کورد است. اینگونه آن را ارزیابی می‌کنیم.

دولت ترکیه با انجام حملات به سرکانی و گریسپی در ۹ اکتبر می‌خواست آن را با تاریخ کوردها مصادف کند. پس توطئه را به تاریخ گره زدند. در ۱۵ فوریه ۱۹۲۵ انقلاب شیخ سعید سرکوب شد. در ۲۸ ژوئن، شیخ سعید به اعدام محکوم شد. رهبر آپو در ۱۵ فوریه ۱۹۹۹ به اسارت درآمد و در ۲۸ ژوئن به اعدام محکوم شد. البته این فقط یک وضعیت مربوط به دولت ترکیه نیست. همچنین با سیستم بین‌المللی مرتبط است. کسانی که از طریق مردم کورد سیاست انجام می‌دهند و می‌خواهند آنها را قربانی سیاست‌های کثیف خود کنند، به طور خاص این روز را انتخاب کرده‌اند.

بنابراین، این تصمیمی است که نه تنها توسط دولت ترکیه، بلکه توسط قدرت‌های بین‌المللی گرفته شده است که به دولت ترکیه چراغ سبز نشان داده است. هدف توطئه‌گران نابودی نیروهای دموکراتیک، جوامع دموکراتیک و مردم آزادی‌خواه است. آنها می‌خواهند این سیاست‌ها را بر روی همه نیروهای دموکراتیک اجرا کنند. هدف دولت ترکیه از بین بردن جنبش آزادی کوردها و از بین بردن تمام نیروهای دموکراتیک از طریق این جنبش آزادی است. و باز هم دولت ترکیه از همه گروه‌های تبهکار افراطی حمایت می‌کند تا مناطق شمال و شرق سوریه را به طور کامل اشغال کند. این دولت هر روز به غیرنظامیان در شمال و شرق سوریه حمله می‌کند و این کار را جلوی چشم تمام جهانیان انجام می‌دهد.»

«امرالی به مکتبی فلسفی برای آزادیخواهان تبدیل شده است»

حسن کوچر با تاکید بر اینکه همه ارزش‌های انسانی در شخص رهبر آپو هدف قرار گرفته است، تصریح کرد که همه باید در مقابل این امر مقاومت بزرگی داشته باشند و سخنان خود را اینگونه ادامه داد:

«رهبر آپو نماینده آزادی، ملت، فرهنگ و تمام ارزش‌های تاریخی مردم خاورمیانه است. بنابراین با عمیق‌تر شدن انزوای تحمیل شده بر رهبر آپو، حملات به مردم منطقه نیز تشدید می‌شود. با این حال، لازم است این را با دقت درک کنید: سیستم امرالی تنها یک سیستم دولت ترکیه نیست. این یک سیستم بین‌المللی است. این نظام قصد دارد تمام جوامع و جنبش‌های دموکراتیک را منحل کند. اما رهبر آپو مقاومت زیادی در برابر این توطئه نشان داد و پروژه جدیدی را در آنجا توسعه داد.

رهبر آپو چگونه ۲۵ سال مقاومت کرد و فلسفه و پروژه جدیدی را توسعه داد؟ امرالی به مکتبی برای همه آزادی‌خواهان تبدیل شد. این مکتب تبدیل به یک مکتب فلسفی شد. با این حال، آنها سیستم امرالی را برای نابودی کل مردم توسعه دادند. با این وجود آنها در این امر موفق نبودند. به همین دلیل می‌خواهند با روش‌های مختلف به توطئه علیه رهبر آپو و انزوایی که در این زمینه برقرار کرده‌اند ادامه دهند. در این سالگرد توطئه ۹ اکتبر، واکنش‌های ما باید با شدت بیشتری ظاهر شود. هرکسی که خود را آزادیخواه و میهن‌دوست می‌داند نباید در مقابل این توطئه بی‌پاسخ بماند.

زیرا این توطئه یک نفر را هدف قرار نمی‌دهد. در شخص یک نفر، ارزش‌های تاریخی مردم، ارزش‌های آزادی و ارزش‌های انقلاب مورد هدف قرار می‌گیرد. آنها می‌خواهند این ارزش‌ها را از بین ببرند. هر فرد آزادی‌خواه و میهن‌دوستی که از ارزش‌های انسانی دفاع می‌کند باید در برابر این موضع‌گیری کند. هیچ کس نباید در ۹ اکتبر در خانه‌های خود بماند. ما باید واکنش‌های خود را بسیار قوی و قاطع بیان کنیم. می‌خواهند اراده ما را در شخص رهبر آپو بشکنند. این ترافیک دیپلماتیک که توسط دولت ترکیه انجام می‌شود، تلاش‌هایش برای متقاعد کردن همه و برای ایجاد اتحاد با هدف موفقیت توطئه است. مقاومت بزرگی در امرالی وجود دارد.

«ما باید مقاومت رهبر آپو را درست بخوانیم»

باید این مقاومت را درست بخوانیم و احساس خوبی داشته باشیم. فقط از این طریق می‌توانیم در برابر توطئه مقاومت کنیم. در حالی که دولت ترکیه در حال ایجاد ائتلاف با عراق است، از سوی دیگر تلاش می‌کند روابط خود را با سوریه عادی کند و روابط خود را با آمریکا و روسیه بهبود بخشد تا به اهدافی که در نظر گرفته است برسد. البته این نباید تنها به دولت ترکیه محدود شود. قدرت‌های بین‌المللی نیز سهم زیادی در این امر دارند. مرحله اجرای توطئه مطابق قانون در بعد اروپایی آن را نباید نادیده گرفت. پس توطئه‌ای در چارچوب قانون وجود دارد. سیاست‌ها و قوانین قدرت‌ها و دولت‌های بین‌المللی عملاً به یک کل تبدیل شده است.

این ربطی به قانون دموکراتیک ندارد. بنابراین، ما باید به آنها بگوییم، 'اگر شما قوانین دارید، پس به قوانین خود احترام بگذارید. ' قوانین برای برخی وجود دارد و برای برخی دیگر وجود ندارد. این وضعیت نشان‌دهنده ارتباط قوانین نوظهور با سیاست و منافع است. سی‌پی‌تی، نهادهای حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر قوانین خود را اجرا نمی‌کنند. هر جا که منافع سیاسی و اقتصادی وجود دارد، آنها هم هستند. در این صورت توطئه علیه رهبر آپو ابعاد سیاسی، تاریخی و حقوقی دارد.

البته مردم ما از ابتدای توطئه مقاومت زیادی از خود نشان دادند. مردم خود را فدا کردند. جامعه ما از ابتدای توطئه هر روز، هر سال در مبارزه بوده است. این یک موضع تاریخی است. در مرحله دوم کارزار که مبتنی بر آزادی جسمانی رهبری است، باید این مقاومت و مبارزه را به اوج برسانیم. مبارزه با نظام امرالی و زندان شکنجه، مبارزه‌ای تاریخی است. مردم ما باید با آگاهی عمل کنند که این وظیفه هر انسان میهن‌دوست و آزادی‌خواه است. در چارچوب این آگاهی، مبارزه با حملات دولت ترکیه و قدرت‌های بین‌المللی که جوامع و ارزش‌ها را هدف قرار می‌دهند، باید افزایش یابد.

رهبر آپو فلسفه جدیدی برای جامعه ایجاد کرد. آگاهی تاریخی، اجتماعی و سیاسی جدیدی ایجاد کرد. او آگاهی فوق‌العاده‌ای به ویژه در مورد آزادی زنان ایجاد کرد. برای حفظ همه این ارزش‌ها، همه باید در برابر این توطئه موضع محکمی اتخاذ کنند. این موضع را نه تنها مردم کورد، بلکه مردم کل منطقه باید اتخاذ کنند. همه باید این ارزش را بدانند و با هم در برابر این توطئه مقاومت تاریخی نشان دهند. اگر فلسفه رهبر آپو نبود، این نظام دموکراتیک در روژاوا توسعه نمی‌یافت و حتی از انقلاب روژاوا دفاع نمی‌شد. مردم ما باید این حقیقت را ببینند و بدانند.»

«کوردها دیگر نباید میزبان هیچ خائنی باشند»

حسن کوچر گفت: «اگر بتوانیم این توطئه را خنثی کنیم، آنگاه می‌توانیم به یک قرن جدید گذار کنیم. اگر توطئه خنثی نشود، امید مردم کورد و امید مردم منطقه را در شخص رهبر آپو به کلی از بین خواهند برد. حالا همه باید این را خوب بدانند. ما کوردها کوردهای قدیمی نیستیم و دیگر نمی‌خواهیم مثل کوردهای قدیمی زندگی کنیم. ما هرگز کوردهایی را که ناآگاه و بعنوان برده دشمنانش زندگی می‌کنند نمی‌پذیریم. ما هرگز این نوع زندگی را برای خود قبول نمی‌کنیم. مردم کورد دیگر خیانت را در درون خود نمی‌پذیرند. کوردهای خائن هم هستند که در توطئه بین‌المللی شرکت می‌کنند. امروز خائنان می‌خواهند نماینده کورد باشند. اما آنها باید این را خوب بدانند. خائنان هرگز نمی‌توانند نماینده کوردها باشند. با فراگیر شدن فلسفه رهبر آپو، امکان ندارد خائنان نماینده کوردها شوند. هیچ کس نباید خود را برای این آماده کند. کوردها هرگز آنها را نمی‌پذیرند. جامعه کورد اکنون به سطحی رسیده است که می‌داند چه می‌خواهد. تنها هدف ما به عنوان جامعه و مردم این است که برای خنثی کردن این توطئه آماده باشیم.

چون دیگر نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم. کوردها تحمل ندارند و نباید داشته باشند. رهبر آپو برای ما ارزش بزرگی است. او ارزش تاریخی، اجتماعی، اخلاقی و آزادی ماست. آیا انسان می‌تواند این ارزش‌ها را رها کند؟ به همین دلیل ما باید نظام امرالی و اهداف توطئه را درک کنیم. ما باید به خوبی درک کنیم که اهداف تاریخی توطئه چیست. کسانی که این توطئه را انجام دادند اذعان دارند که هدف اصلی این توطئه مداخله در خاورمیانه بوده است. پس از به اسارت گرفتن رهبر آپو، آنها در خاورمیانه مداخله کردند.

به عبارت دیگر مداخله در خاورمیانه با اسارت رهبر آپو آغاز شد. در واقع جنگ جهانی سوم در ۹ اکتبر آغاز شد. همه باید این حقیقت را بدانند. روندی که از ۹ اکتبر آغاز شد، به جنگ غزه و اسرائیل نیز کشیده شد و رویدادها یکی پس از دیگری و در ارتباط با یکدیگر توسعه یافتند. نیز ادامه خواهد داشت. همه اینها برای تغییر خاورمیانه انجام می‌شود. آنها می‌خواستند رهبر آپو را مسدود کنند تا از توسعه یک سیستم دموکراتیک در خاورمیانه جلوگیری کنند. آنها سه سال است که به وکلایش اجازه ملاقات نمی‌دهند. آنها انواع حقه‌های کثیف را انجام می‌دهند تا سخنان و دیدگاه‌های رهبری به گوش مردم نرسد و بر روند کار تأثیری نگذارند. به همین دلیل است که مقاومت ما در سال جاری نیاز به افزایش تصاعدی دارد. تنها از این طریق می‌توانیم توطئه را خنثی کنیم.»