«معضلات منطقه با اندیشه‌های رهبر آپو حل می‌شود»

جانبازان فدراسیون شمال و شرق سوریه توطئه ۹ اکتبر را محکوم کردند و گفتند: «همه معضلات منطقه و خاورمیانه با اندیشه‌های رهبر آپو حل می‌شود.»

جانبازان جنگی فدراسیون شمال و شرق سوریه توطئه ۹ اکتبر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کردند و در مورد این توطئه با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کردند.

علی ترکی یکی از جانبازان با اشاره به اینکه توطئه بین‌المللی به صورت سیستماتیک علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان که بنیانگذار ملت دموکراتیک است، توسعه یافته است، اظهار داشت: «همه نیروهای بین‌المللی جهان گرد هم آمدند تا به نوعی رهبر آپو را دستگیر و به دولت ترکیه تحویل دهند. نیروهای هژمونیک که اندیشه‌های رهبر آپو و پارادایمش که همه خلق‌ها را دربر می‌گیرد، مطابق با منافع خود ندیدند، متحد شدند و توطئه بین‌المللی را علیه رهبر آپو انجام دادند.»

علی ترکی در ادامه سخنان خود به انزوای امرالی اشاره کرد و گفت: «نیروهای سلطه‌جو رهبر آپو را در امرالی در یک سلول انفرادی و در انزوا نگه می‌دارند. ایده‌های رهبر بر اساس خواهری-برادری خلق‌ها است و با پارادایم رهبر آپو مردم می‌توانند خود را مدیریت کنند. ایده‌های رهبر آپو برای مردم زحمتکش و ستمدیده است. ایده‌های رهبر آپو مبنای حل مشکلات اجتماعی هستند. در پایان می‌خواهم بگویم که ما به عنوان رفقا قول می‌دهیم که انزوای تحمیلی بر رهبر آپو را بشکنیم.»

«حل معضلات در دستان رهبری است»

یکی دیگر از جانبازان به نام رامان حسین با ابراز نارضایتی از توطئه ۹ اکتبر، سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: «از ابتدای توطئه ۹ اکتبر تا کنون معضلاتی در خاورمیانه وجود داشته است. وضعیت صلح در منطقه هنوز محقق نشده است. رهبر آپو یکی از افرادی است که صلح و امنیت را در سراسر جهان گسترش می‌دهد. رهبر آپو می‌خواست راه راست، راه آزادی و راه حقیقت را در میهن و خاورمیانه به مردم نشان دهد. البته نیروهای سلطه‌گر نمی‌خواستند این اتفاق بیفتد. نیروهای توطئه‌گر از طریق استخبارات و گلادیو رهبر آپو را با توطئه دستگیر کردند.»

رامان حسین در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هنوز اثر توطئه در خاورمیانه وجود دارد، سخنان خود را اینگونه پایان داد: «لازم است همه سازمان‌های بین‌المللی که از حقوق بشر دم می‌زنند و کشورهایی که می‌گویند، ما دموکراتیک هستیم، ببینند که دولت فاشیست ترکیه چه نوع انزوایی را علیه رهبر ما انجام می‌دهد؟ البته آن قدرت‌های سلطه‌گر که می‌گویند بر جهان حکومت می‌کنند، نمی‌خواهند رهبر آپو از زندان امرالی خارج شود. زیرا می‌دانند که راه‌حل معضلات خاورمیانه در دست رهبر آپو است. با اندیشه‌های رهبر آپو همه معضلات منطقه و خاورمیانه حل می‌شود. این دولت‌های سلطه‌گر راه‌حلی نمی‌خواهند. رهبر آپو رهبر حقیقت و انسانیت است.»