محمود جمو: راه‌حل مشکلات خاورمیانه آزادی رهبر آپو است

عضو مجلس پ‌ی‌د در شهر منبج، محمود جمو اعلام کرد، راه‌حل مشکلات خاورمیانه آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و گفت: «رهبری که در امرالی تحت انزوای شدیدی است، بدون شک آزاد خواهد شد.»

افکار و اندیشه‌های رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در تمامی جهان پخش خواهد شد. دولت ترکیه می‌خواهد از طریق انزوای شدید از پخش افکار و اندیشه‌های وی جلوگیری نماید. این‌گونه در صدد است از مبارزه‌ی آزادی خلق کورد جلوگیری کند. درباره‌ی این موضوع، عضو مجلس حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) در شهر منبج، محمود جمو با خبرگزاری فرات (ANF) گفت‌و‌گو کرد.

محمود جمو در ابتدای سخنانش به کارزار «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله‌ی کورد» اشاره کرد و گفت: «در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهایی مانند آمریکا و کانادا، درباره‌ی‌ فلسفه و اندیشه‌های رهبر آپو تحقیق صورت می‌گیرد. این کارزاری که دوستان خلق کورد و خلق‌های آزاد با روح بشریت آن را آغاز کرده‌اند، هدف آن این است، از اروپا تا آفریقا و خاورمیانه گسترش یابد. رهبری که در امرالی تحت انزوای شدیدی است، بدون شک آزاد خواهد شد. فکر رهبر تنها راهی برای تمامی درگیری‌ها و مشکلات خاورمیانه تبدیل شده است.»

جمو اعلام کرد، تا زمانی که انزوا ادامه داشته باشد، مشکلات خاورمیانه ادامه خواهد داشت و گفت: «فکر و فلسفه‌ی رهبری که اداره‌ی خودمدیریتی شمال و شرق سوریه را تأسیس کرد، یکی از تجربیات خاورمیانه که جامعه بتواند به حقوق خود دست‌یابد و زندگی مشترک خلق‌ها را تضمین نماید. خواهری و برادری خلق‌ها عنوان این پروژه است و موفقیت اداره‌ی خودمدیریتی بر مبنای فکر و فلسفه‌ی رهبر عبدالله اوجالان ایجاد شده است.»

عضو مجلس پ‌ی‌د در شهر منبج، محمود جمو در پایان سخنانش گفت: «اکنون وظیفه‌ی خاورمیانه این است که انزوای تحمیلی رهبر اوجالان را بشکند و آزادی جسمانی وی را تضمین نمایند. رهبر آپو اندیشمند و فیلسوف پروژه‌ی راه‌حل است.»