محموله نظامی ارتش اشغالگر ترکیه

محموله‌های نظامی متعلق به دولت اشغالگر ترکیه به پایگاه‌های نظامی در ادلب و اطراف آن منتقل شدند.

منتقل شدن محموله‌های نظامی ارتش اشغالگر ترکیه

محموله‌های نظامی متعلق به دولت اشغالگر ترکیه از دروازه مرزی عین بیضا به سمت پایگاه‌های نظامی در سَهیل‌الخاب از طریق بزرگراه اِم‌۴ (M4) در غرب ادلب وارد عمل شد. این کاروان شامل ۲۰ خودرو و تجهیزات نظامی، تجهیزات پشتیبانی لجستیکی، تجهیزات پزشکی و سربازان بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کرد که ارتش ترکیه نیروهای زیادی را در پایگاه‌های نظامی خود در حومه ادلب مستقر کرده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد که این محموله که از دروازه مرزی باب الحوا عبور کرد، شامل بیش از ۷۵ خودروی نظامی و تانک و کامیون پر از مواد لجستیکی و نظامی بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد که دو محموله جداگانه ارتش ترکیه در ۲۴ ساعت گذشته از طریق دروازه باب الحوا وارد سوریه شده‌اند. گفته شد که یکی از این محموله‌ها متشکل از ۱۵ خودروی حامل سلاح و سرباز بوده و خودروهای حامل اعضای سازمان استخباراتی ترکیه (میت) نیز وجود دارد و این کاروان به سمت شهر عطارب و پایگاه‌های ترکیه در حومه غربی حلب در حال حرکت است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه هدف از این محموله‌ها را تقویت پایگاه‌های ارتش ترکیه در ادلب عنوان کرد.

علاوه بر این اقدامات نظامی ارتش ترکیه، حملات نیروهای وابسته به دولت دمشق علیه «منطقه غیرنظامی» در ادلب همچنان ادامه دارد. همزمان تلاش‌ها برای برقراری گفتگو بین آنکارا و دمشق ادامه دارد.