مجلس آئینی کانتون فرات توطئه را محکوم کرد

توطئه بین‌المللی بر علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان توسط مجلس آئینی کانتون فرات محکوم شد.

مجلس آئینی کانتون فرات در نشستی در مسجد جامع کوبانی توطئه علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان را محکوم کرد. این نشست با حضور روحانیون و اهالی شهر کوبانی برگزار شد. جلسه با یک دقیقه احترام به یاد شهدای راه آزادی آغاز شد.

پس از ادای احترام، شیرین محمد رئیس مشترک ادیان و مذاهب کانتون فرات اولین سخنرانی را ایراد کرد و اظهار داشت که این توطئه به هدف خود نرسید و مردم کورد در حال سازماندهی خود بر اساس افکار رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان هستند و بیان کرد: «سلطه‌گران از اندیشه‌های رهبر آپو می‌ترسند، به همین دلیل دست به توطئه زده‌اند. در شخص رهبر آپو می‌خواستند هم ما و هم رهبرمان را نابود کنند. برعکس، میلیون‌ها کورد به میدان آمدند، ده‌ها نفر بدن‌هایشان را به آتش کشیدند، هیچ‌کس نمی‌تواند ما و رهبرمان را از هم جدا کند. همانطور که حزب خود را تأسیس کردیم و راهپیمایی آزادی را شروع کردیم، در سال ۱۹۸۴ با فرمانده عگید خودمان را ثابت کردیم؛ نشان دادیم که ما هستیم و این راهپیمایی آزادی ماست که الان هم ادامه دارد. واضح است که توطئه شکست خورد و رهبر ما پیروز شد.»

سپس ملا عزالدین صوفی نیز در مورد دین اسلام و عدالت صحبت کرد. ملا عزالدین صوفی در ادامه سخنان خود به اشغال کوردستان پرداخت و خاطرنشان کرد اقدامات و اعمال دولت‌هایی که می‌گویند ما دولت اسلامی هستیم، خلاف اسلام است.