عملیات ق‌س‌د و نیروهای امنیت داخلی به مدت یک ماه؛ ۱۶ تبهکار دستگیر شدند

در عملیات یک ماهه نیروهای سوریه دموکراتیک (ق‌س‌د) و نیروهای امنیت داخلی، یک تبهکار کشته و ۱۶ تبهکار دستگیر شدند.

عملیات نیروهای امنیت داخلی و نیروهای سوریه دموکراتیک (ق س د) علیه تبهکاران داعش و تبهکاران وابسته به دولت دمشق همچنان ادامه دارد. در عملیات ماه نوامبر، ۱۶ تبهکار عضو داعش از جمله ۳ تن از روئسای تبهکاران دستگیر شدند.

عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک

یگان‌های ضد تروریسم (YAT) وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک، عملیاتی را در شهر رقه انجام دادند. در نتیجه رئیس تبهکاران به نام محمد صغیر البکر (خالد الشامی) دستگیر شد. خالد الشامی به سمت معاون رئیس  «ایالت دمشق» منصوب شده بود و در حمله ژانویه ۲۰۲۲ به زندان سینا در شهر حسکه شرکت داست. او همچنین یکی از اصلی‌ترین مقاماتی بود که برای حمله به سوریه به‌ویژه شمال و شرق سوریه برنامه‌ریزی می‌کرد.

روز دوشنبه ۲۰ نوامبر، نیروهای سوریه دموکراتیک عملیاتی را در شهر کرامه در حومه شرقی رقه انجام دادند. در این عملیات تبهکاری به نام محمد محمود حماده دستگیر شد. این تبهکار در حال ربودن «اشبال الخلافه» از اردوگاه‌ها بود. در همان تاریخ نیروهای سوریه دموکراتیک عملیاتی را در شهر حسکه انجام دادند و در نتیجه یک تبهکار از هسته‌های داعش دستگیر شد. این تبهکار که نامش فاش نشد، در انجام حملات علیه نیروهای سوریه دموکراتیک، شهروندان و نهادهای خودمدیریتی در حسکه فعال بود.

عملیات نیروهای امنیت داخلی

روز سه شنبه ۷ نوامبر ، نیروهای امنیت داخلی گروهی از هسته‌های داعش را در حومه شهرک تل کوچر در کانتون قامشلو دستگیر کردند.

روز جمعه ۱۰ نوامبر، یک تبهکار از نیروهای دولتی دمشق در عملیاتی دستگیر شد. در بازرسی از این تبهکار یک قبضه اسلحه کلاشینکوف، 2 قبضه اسلحه برنو، ۱۲ قبضه انواع تفنگ، ۶ دستگاه تلفن همراه، یک دستگاه ارتباط ماهواره‌ای ثریا، ۴ حمایل، ۱۰۴ گلوله کلاشینکف، ۲ دست لباس نظامی، ۲ قبضه اسلحه تپانچه و گلوله‌های آن، ۸ فشنگ BKC و ۲۸ قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شدند.

روز یکشنبه ۱۲ نوامبر، ۲ تبهکار داعش در شمال دیرالزور دستگیر شدند

در عملیات دیگری که روز پنجشنبه ۲۳ نوامبر در حومه منطقه شداد کانتون حسکه انجام شد، ۲ نفر از اعضای تبهکاران داعش دستگیر و یک تبهکار کشته شد. تبهکار کشته شده «امیر زکات در منطقه جنوب» بود و در حال برنامه‌ریزی برای حمله به مناطق جنوبی بود. همراه تبهکاران یک کلاشینکوف، ۸ قبضه کلاشینکف، یک کمربند بمب، یک نارنجک دستی و ۲ حمایل نظامی وجود داشت. در همین تاریخ عملیاتی در دیرالزور انجام شد. در نتیجه، ۴ نفر از اعضای تبهکاران دولت دمشق که در اعمال اشغالگرانه شرکت داشتند، دستگیر شدند. اسلحه‌هایی که همراه آنها بود، عبارتند از : یک کلاشینکف ، ۳ قبضه اسلحه شکاری، یک عدد نارنجک دستی، ۳ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک قبضه اسلحه سفید، ۶ عدد فشنگ و اسناد که کشف و ضبط شد.

نیروهای امنیت داخلی در عملیاتی که روز یکشنبه ۲۶ نوامبر در حومه شرقی دیرالزور انجام شد، مسئول مسلح نمودن هسته‌های داعش را دستگیر کردند.

 در عملیات هات در ۲۹ نوامبر، ۲ تبهکار دولتی دمشق در حومه شرقی دیرالزور دستگیر و سلاح و تجهیزات ارتباطی آنها کشف و ضبط شد.