ممانعت حزب دمکرات کوردستان از ارائە کمکهای ارسالی به زلزله زدگان روژآوا

هلال احمر کوردستان اعلام کرد که حزب دمکرات کوردستان اجازه نمی دهد کاروان کمک های بشردوستانه برای زلزله زدگان از دروازه پیشخابور به روژآوای کوردستان عبور کنند.

هلال احمر کوردستان دیروز (22 فوریه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در ورودی پیشخابور (مابین روژآوا و باشور کوردستان ) اجازه ورود کمک های بشردوستانه داخلی و بین المللی به روژآوا و انتقال آنها به مناطقی از سوریه که زمین لرزه به وقوع پیوسته داده نشد.

اطلاعیه هلال احمر کوردستان به شرح زیر است:

بر اثر زلزله ٦ فوریه، فاجعه انسانی بزرگی رخ داد و خسارات زیادی به مردم منطقه وارد شد و جوامع محلی و بین المللی تلاش زیادی برای کمک های مادی و معنوی به آسیب دیدگان این زلزله انجام دادند. چون به هلال احمر کوردستان اعتماد دارند می خواستند از آن برای رسیدن به مناطق زلزله زده استفاده کنند. اما متأسفانه بدون دانستن دلایل، با موانع زیادی روبرو هستیم. اخیراً دیروز (22 فوریه) عبور کاروان کمک های بشردوستانه توسط دروازه پیشخابور و مقامات مربوطه مسدود شد.

هلال احمر کوردستان چنین تصمیماتی را رد می کند و آنها را بی معنی می داند و معتقد است که این حق آنهاست که کمک های ارسال شده توسط جوامعی که به آنها باور دارند به مناطق تعیین شده برسانند.

طرفهایی که مانع عبور کمکها میشوند باید از تصمیم خود عقب نشینی کنند و همه درها و راهها را برای عبور کمکها باز کنند.