منزور: سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل نمی‌کند

فرزنده‌ منزور، یکی از اعضای ابتکار آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه، اعلام کرد، سی‌پی‌تی به وظایف خود عمل نمی‌کند و به سیاست دولت ترکیه خدمت می‌کند.

فرزنده‌ منزور اعلام کرد، پاسخ درخواستشان داده نشده و گفت: "نهادهایی که باید در مورد مسئله‌ی کورد و رهبر آپو عدالت را رعایت کنند، بسیار دیر و کند عمل می‌کنند. خواسته‌ها و پیشنهادات را نادیده می‌گیرند. تاریخ این اقدامات را فراموش نخواهد کرد و از آنان نخواهد گذشت".

فرزنده‌ منزور، یکی از اعضای ابتکار آزادی برای عبدالله اوجالان در سوریه به خبرگزاری فورات (ANF) گفت که بیش از دو سال است که هیچ اطلاعاتی در مورد رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان وجود ندارد و گفت: “انزوایی کامل و مطلق وجود دارد که هرگز نمونه‌ی آن دیده و شنیده نشده است. رهبر آپو از حقوق قانونی و انسانی خود محروم شده است. این وضعیت نه تنها برای خلق کورد، بلکه برای تمام خلق‌های دیگر ضرر بزرگی برای تمامی خلق‌های دیگر است زیرا رهبر آپو راه حلی برای مشکلات خلق‌های خاورمیانه و جهان قرار می‌دهد و آلترناتیوی ایجاد می‌کند”.

جامعه به دیدگاه‌ها و نظراتش نیاز دارد

منزور اعلام کرد، حکومت ترکیه که از مرزهای فاشیسم عبور کردە است، اما در شرایطی که قدرتش را متزلزل می‌بیند، هر کاری انجام می‌دهد برای خفقان و سرکوب کردن و می‌گوید: “ همگان نقش رهبر آپوی اسیر شده را می‌دانند، می‌شنود و آن را می‌بیند. هر کلمه‌‌ای که از امرالی خارج شود، تأثیر بزرگی بر جامعه ایجاد می‌کند. جامعه ترکیه و کوردستان به دیدگاه‌های رهبر آپو نیاز دارند که راه را برای صلح و آرامش هموار می‌کند. حکومت اردوغان هیچ قصدی برای نزدیک شدن به دموکراسی و صلح ندارد و آمادگی این را نیز ندارد. برای این‌که حکومتش سقوط نکند، همچنان ممنوعیت امرالی را ادامه می‌دهد”.

عمدا ممنوعیت ایجاد می‌شود

منزور با اشاره به این‌که تا مشکل کورد حل نشود، هیچ راه حلی برای خاورمیانه ایجاد نخواهد شد، هیچ صلح و آرامشی روی نخواهد داد، به همین سبب است که اوجلان نقش تعیین کننده‌ای دارد. منزور گفت: "اجازه نمی‌دهند صدای رهبر آپو به گوش خلق‌ها برسد. برای این‌که از دست‌یابی به راه حل جلوگیری شود، عمدا مانع ایجاد می‌کنند".

سی‌پی‌تی بیش از این نباید به دولت ترکیه خدمت کند

 فرزنده‌ منزور اعلام کرد، کمیته پیشگیری از شکنجه شورای اروپا (سی‌پی‌تی) و دادگاه حقوق بشر اروپا به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل نمی‌کنند و گفت: “سی‌پی‌تی یک نهاد اروپاییست. در خصوص امرالی، رای و راه کار خود را داشت. اللخصوص وقتی که به این بازدید اخیر سی‌پی‌تی به امرالی بنگریم متوجه می‌شویم، که سی‌پی‌تی که در چنین موضعی است: ‘من بازدید خود را انجام دادم و از این به بعد برعهده‌ی ترکیه است’، پس وظیفه‌ی سی‌پی‌تی چیست؟ وظیفه‌ی اساسی خود را انجام نمی‌دهد. سی‌پی‌تی با عدم انجام وظایف و مسئولیت‌های خود، به دولت ترکیه قدرت می‌دهد تا به سیاست انکار خود ادامه دهد. اشتباه نیست که بگوییم سی‌پی‌تی تبدیل به پشتوانه شده است. برای سیاست انکار و امحا زمینه سازی می‌کند. سی‌پی‌تی باید در نگرش و رفتار خود تجدید نظر کند و دیگر در خدمت ظالمان قرار نگیرد”.

آماده سازی برای کنفرانسی جدید

منزور این را نیز اعلام کرد، بارها درخواست‌هایی را برای پایان دادن به انزوا و تضمین آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به سی‌پی‌تی و دادگاه حقوق بشر اروپا و نهادهای مشابه ارائه کرده‌اند، اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند. منزور این را نیز گفت: "نهادهایی که باید در مورد مسئله‌ی کورد و رهبر آپو عدالت را رعایت کنند، بسیار دیر و کند عمل می‌کنند. خواسته‌ها و پیشنهادات را نادیده می‌گیرند. تاریخ این اقدامات را فراموش نخواهد کرد و از آنان نخواهد گذشت. مانند ابتکار ما، وظیفه اصلی ما رساندن صدای رهبر آپو به خلق‌ها از طریق تامین آزادی جسمانی وی است. در این زمینه، مقدمات برگزاری کنفرانسی با موضوع اندیشه و فلسفه رهبر آپو در یکی از کشورهای خاورمیانه در ماه‌های آینده در حال انجام است."