مقاومت رهبر آپو، سیاستهای انزوا را خنثی کرده است

عضو هیئت عمومی حزب اتحاد دموکراتیک؛ صالح نوح گفت: پس از تأسیس جنبش آزادی کوردستان و مواضع رهبر آپو، تاریخ نوینی آغاز شده است.

عضو هیئت عمومی حزب اتحاد دموکراتیک؛ صالح نوح گفت: پس از تأسیس جنبش آزادی کوردستان و مواضع رهبر آپو، تاریخ نوینی آغاز شده است. دولتهای حاکم از مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان بیمناک اند. بەهمین دلیل به آن تفکر و اندیشه حمله می کنند. با این حملات علیه مناطق حفاظت مدیا و نیز علیه شمال و شرق سوریه، می خواهند این دستاورد را نابود کنند. در این زمینه عضو هیئت عمومی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) صالح نوح با آژانس خبری فرات گفتگو کرد.

عضو هیئت عمومی حزب اتحاد دموکراتیک(پ.ی.د) صالح نوح اعلام کرد که در تاریخ قیامهای زیادی توسط خلق کورد برپا شد و افزود: فاشیسم حملات و جنایات فراوانی را مرتکب شدە است.اما پس از تأسیس جنبش آزادی کوردستان و مواضع رهبر آپو، تاریخ نوینی نگاشته شد. رهبر آپو از آغاز جوامع ابتدایی تا دورەی کنونی، دربارەی زندگی جوامع تحقیق کردە و آن را ارزیابی نمود و راهکارهایی را در این بارە ارائه دادە است.

برای نابود کردن این دستاوردها و برای اینکه حاکمان همچنان مردم را بردەی خود نگه دارند، دولتهای حاکم با انواع روشها به تفکر و اندیشەی آزاد یورش بردند، اما موفق نشدند. چون در این کار موفق نشدند شروع به توطئەگری نمودند. اما با حضور رهروان و شاگردان رهبر آپو و اندیشەی خلق دموکراتیک، بازهم شکست خوردند.

صالح نوح اشاره کرد که توطئەگری تمام نشده است و افزود: با مبارزەی رهبر آپو و مقاومت در زندان، توطئه شکست خورد اما حاکمیت خواست تا انزواء در انزواء بر رهبر آپو تحمیل کند. اما بازهم شکست خورد. چون که خلق از دستاوردها و رنج و تلاشهای رهبر آپو دفاع کردند.

دولت ترکیه در آخرین نمونه درمقابل مقاومت رهبر آپو، به مناطق حفاظت مدیا حمله کرد، اما رهروان و شاگردان رهبر آپو با مبارزەای بی مانند در مقابل این حملات مقاومت کردند. دولت اشغالگر ترکیه می خواهد از هر راهی شده، در شمال و شرق سوریه دستاوردها را نابود کند، اما باید بداند که شکست می خورد. ما بەعنوان فدائیان اندیشەی خلق دموکراتیک، به مقاومت نیرو می بخشیم.